דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לעלות במדרגות הרוחניות

כיצד לעלות במדרגות הרוחניות

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת לך לך, סעיף צ"ו: שלוש מדרגות נר"ן. סתר הסתרים לחכמי לב נמסר: שלושה מדרגות הנאחזות זו בזו. ואילו הן: נפש, רוח, נשמה.

כל ספר הזוהר, כמו גם כל חכמת הקבלה, מדבר על המדרגות הרוחניות. אך מה זה נקרא מדרגה? מה נקרא עליה? במה אנחנו עולים? – בעולם הגשמי העלייה נחשבת למילוי גדול יותר של הרצון, רצון לאוכל, למין, למשפחה, לעושר, לכבוד ולמושׂכלות. כל זה נקרא עלייה גשמית, מאחר וזה מוכתב על ידי השתוקקות לתענוג עצמי.

עלייה רוחנית זו השפעה גדולה לזולת, הרי הכוח הרוחני זהו כוח ההשפעה, והכוח הגשמי זהו כוח הקבלה. מכאן מובן שבחכמת הקבלה מדובר על עליות בהשפעה. היכן אני יכול ליישׂם את העלייה הזאת, לבדוק, לראות ולהרגיש שהיא באמת מתגלמת בחיים? – בקבוצה. לכן הבורא שבר את הקשרים בין הנשמות ונתן לנו את ההרגשה שאנחנו נמצאים באיזושהי מציאות הנקראת העולם הזה, בין המון יצורים הדומים לנו שאותם אנחנו מכנים בני אדם. אך למעשה, אלה הן הנשמות שרק איבדו הרגשה רוחנית ושוהים בגשמיות.

לכן במקום שנרגיש את הכלי הרוחני, הרצון להשפיע, אנחנו מרגישים את הרצון הגשמי שמצייר לנו מציאות כזאת, כאילו אנחנו נמצאים בגופים בעולם הזה. אז מה נשאר לנו? – במצב העכשווי שלנו עלינו להשתוקק להשפעה זה כלפי זה, לערבות הדדית, ואז אנחנו נהייה בהתאמה לטבע של המדרגות הרוחניות, עליהן מספרת חכמת הקבלה, ונוכל לעלות במדרגות ההשפעה האלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ללמוד לראות אור בהשפעה
מה זאת אהבה והשפעה
לא כל העולם הוא צנון מר!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest