דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לעזור לחבר?!

כיצד לעזור לחבר?!

שאלה: כיצד ניתן לעזור לחבר לרכוש כוונה נכונה?

תשובתי: תלמיד חדש שמגיע ללימוד חכמת הקבלה, אינו רואה, אינו שומע ואינו מרגיש, על מה מדובר, הוא שקוע במחשבות וברצונות שלו. הוא מתיישב, לומד יחד עם כולם, כמו תינוק שזה עתה נולד ואינו תופס דבר, אינו מבין באיזה עולם הוא נמצא, או כמו אדם שאיבד את הכרתו, כמו חולה.

אני זוכר את עצמי לאחר התאונה שחוויתי, כאשר שכבתי ללא הכרה ולפעמים חזרתי לעצמי קצת, ושמעתי כל מיני קולות מבחוץ ואפילו יכולתי לענות להם, אך לא ראיתי ולא הגבתי בשום צורה ממשית. זה דומה לאדם המגיע ללמוד, הוא כביכול נוכח ואינו נוכח. דרוש זמן ויש לדאוג לו, בדומה לטיפול ולהשגחה בחולה אנוש או תינוק, טיפול שיעזור לקדם אותו במעט. אם העזרה אינה עוזרת, אנחנו נאלצים לעזוב את האדם במנוחה ולתת לו זמן לעשות בעצמו סדר בתוך עצמו בהדרגה, יכול להיות שזה ייקח לו כמה חודשים ולפעמים כמה שנים, עד שיתחיל לשמוע את חכמת הקבלה ולא את עצמו.

מתי למעשה הפעם הראשונה שהאדם מתחיל לשמוע? כשהוא מרגיש שהחיבור עם האחרים פותח לו הרגשה רוחנית, שדווקא שם נמצאת הכניסה לעולם הרוחני. לכן, ככל שהסביבה גדולה וחזקה יותר, כך זה מאיץ יותר את ההתפתחות ומשפיע על האדם, זה מחייב אותו להזדרז בעצמו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.08.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להסתדר עם זרם גועש
תנו לאור להשלים את עבודתו!
כל היום – למען שעה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest