דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לעורר את האנושות

כיצד לעורר את האנושות

שאלה: אומרים שחכמת הקבלה מעוררת את בני האדם. אולי, לא כדאי להפריע "לשינה" שלהם?

תשובתי: זה בדיוק מה שפרעה אמר למשה ואהרון במצרים, בשביל מה אתם מעוררים את העם? שאנשים יעבדו בשקט ושלווה. מה אתם רוצים מהם? תראו כמה טוב להם ובאיזו רווחה הם חיים. יצרתי עבורם גן עדן עלי אדמות. מצרים באמת הייתה עבורם גן עדן אגואיסטי ופתאום מגיע משה ומתחיל להטריד אותם ואומר שעליהם לעזוב וללכת למדבר!

הערה: כלומר, אי אפשר "לגעת" באנשים בטרם עת, צריך להשאיר הכול לחסדי הבורא, הוא חוק הטבע והוא יעורר את כולם. יגיע הזמן ובני אדם יתעוררו.

תשובתי: אנחנו "לא נוגעים" באף אחד. אנחנו רק מפיצים את חכמת הקבלה עבור אלה שזה נחוץ להם והכרחי עבורם. החופש של האדם הוא בעלייה מעל לעולם שלנו. קיימים שם יסודות אחרים לגמרי למושגים. בכך שאנו משנים את מערכת המדידה, אנחנו מסתכלים אחרת על החיים, משנים את מערכת הערכים. לכן המושג חופש נמצא דווקא בעלייה מעל לעולם האגואיסטי שלנו, לאותו נפח שבו קיימת רק תכונת השפעה ואהבה, תכונה של הבורא. את זה עלינו להשיג, ואז נדבר, נברר ונדון בצורה נכונה.

לעומת זאת, כל הפילוסופיות הגשמיות כבר לא נותנות תועלת. הן מוגבלות במסגרות של הטבע האנושי. לכן הפילוסופיה כבר מזמן מיצתה את עצמה. יתרה מכך, כל המדעים מתעגלים ומסיימים בהדרגה את התפתחותם, מפני שהאדם השיג את המצב הסופי של ההתפתחות שלו ובהמשך מצפה לו השגת החופש.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest