דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לסובב את הגורל עם הפנים אלינו

כיצד לסובב את הגורל עם הפנים אלינו

בעל הסולם, מאמר "אחור וקדם צרתני":

"אחור וקדם צרתני", פירושו בגילוי והסתר פנים של השי"ת… כי "לית אתר פנוי מיניה"".

לאדם יש אפשרות להימצא בקשר עם הכוח העליון, עם האור שמפתח אותנו, או בדרך ישרה, בהשתוות אליו, או להיות בצורה הפוכה, בחוסר השתוות. וברור ששתי הגישות הללו יכולות להשתלב במידה כלשהי – לא חייב להיות רק כיוון אחד או זה שהפוך לו, כלומר, או 0% או 180%.

אבל אנחנו נמצאים תמיד תחת השפעת המאור, בזה אין לנו שום בחירה חופשית. האור תמיד משפיע עלינו, בנו תלויה רק הבחירה, האם להיות עם הפנים או עם האחוריים אליו.

המקובלים מספרים לנו על כך דווקא מפני שביכולתנו להשפיע על זה. הרי ישנן המון מערכות חשובות ביותר שפועלות בעולמות הרוחניים, שעליהן הם לא מספרים לנו אף מילה מפני שאין לנו שום אפשרות להיות בקשר כלשהו איתן. המערכות הללו משפיעות עלינו בצורה חד צדדית, ולכן לא מספרים עליהן.

מתוך כל המערכת הענקית המקובלים מספרים לנו קטע קטן מאוד שדרכו אנחנו יכולים לשנות את גורלנו. ועל מה שאנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם עצמנו, לא מספרים לנו.

לכן, אם בעל הסולם כותב "אחור וקדם צרתני", פירושו, שבאמת יש לנו אפשרות להרגיש לא את אחוריו של הבורא, אלא לגלות את פניו. וזה ישנה את גורלנו ב- 180 מעלות.

לשם כך, עלינו כל הזמן להשתוקק לגלות את השכינה – כוח האהבה וההשפעה שאנחנו משתדלים לגלות בהתאם להשתוות הצורה אליו. והאחוריים מתגלים אם אנחנו פועלים בהתאם לתנאים שלנו, התכונות האגואיסטיות שלנו. אם אנחנו לא משתדלים בכל המצבים שניתנו לנו להגיע להתאמה עם ההשגחה העליונה, לגלות את פניה, אז מתגלים לנו אחוריה.

בזה תלוי כיצד אנחנו נרגיש את ההשגחה העליונה. אם היא פונה אלינו עם האחוריים, אז בחושך נדמה לנו שאנחנו בעצמנו מסוגלים לעשות משהו. אנחנו מניחים שפועלים בעצמנו והכול בידינו – רק משום מה לא מצליחים.

אבל כשההשגחה העליונה נמצאת עם הפנים אלינו, אנחנו מגלים את ההיפך: שבכל דבר פועל הבורא. אנחנו מגלים זאת, אם לא מתכוונים לשנות שום דבר מלבד את עצמנו, ורוצים להסתובב עם הפנים לבורא. אבל מגלים שהוא פועל בכל, אנחנו מגלים גם שהוא טוב ומיטיב. ולכן, אנחנו רואים בשמחה שכל מעשינו נובעים ממנו.

זאת המטרה של ההשגחה הגלויה שתמיד טובה. וההשגחה הנסתרת מורגשת תמיד כייסורים וככאב.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "אחור וקדם צרתני", 30.07.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest