דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כיצד לנהל את הגורל

כיצד לנהל את הגורל

laitman_2008-11-13_6695_70.jpg

שאלה: למה לאדם אחד ההצלחה מאירה פנים, ולאחר – לא? האם ניתן לשנות את הגורל?

תשובתי: בהתאם לחוק של "ענף ושורש" כל הפריטים, הנמצאים בכל העולמות – זהים בכל עולם, כל הקשרים בין הפריטים – הם אותם קשרים, רשת כוחות בכל עולם – זהה בכולם וכל המאורעות המתרחשים בכל העולמות – זהים בכולם.

שום דבר לא מתרחש למטה, אם אין מעליו שינוי מלמעלה: "אין לך עשב למטה, שאין מעליו מלאך מלמעלה, המכה אותו ואומר לו גדל".
בעולמנו אין שום דבר שמתרחש כך סתם. אם אני מתחיל להכיר את הקשר הנוקשה הזה, את זה שהכול קבוע מראש, אז אני מבין, שאין שום מקריות, אלא יש מזל.

בעברית המילה "מזל" – מהמילה "נוזל", במובן של מטפטף. נוזל (מטפטף) – כלומר מגיע בטיפות, בזו אחר זו. ובין הטיפות יש מרווח, הפסקה.

אם אני מבחין בטיפות אלה, אז אני יכול להתערב במזל שלי ולשנותו. המקובלים אומרים, שאין מקריות. רק שבין הכוחות הפועלים עלי יש מרווחים. ולכן כוחות אלה נקראים "טיפות המזל".

בעולם האצילות יש מערכת מיוחדת, שבה בפרצופים רוחניים מיוחדים, מטפטף האור העליון. אבל למרות שהכול נקבע מלמעלה, אם אנחנו יודעים כיצד להיכנס בין טיפות המזל הללו, היורדות אלינו, אז אנחנו יכולים לשנות את הגורל. החוק של ענף ושורש מאפשר לי, לא במישור העולם הזה, אלא למעלה ממנו, להשפיע על ה "מזל" שלי, כדי שהוא ירד אלי בצורה שונה. מה זאת אומרת "בצורה שונה", איך ומתי – את זה אנחנו לומדים בחכמת הקבלה.

אם אני יודע כיצד לשנות את מזלי, להיכנס אל אותו חלל שהושאר במיוחד בשבילי, אם אני משתתף בו בצורה נכונה, אז אני מתחיל להיות אדם! אני משלים את פעולות הבורא, שהוא השאיר עבורי – ובכך אני הופך לעצמאי.

באופן כזה הלימוד על חוק של ענף ושורש עוזר לנו להשתתף בהנהגה העליונה, להיכנס לתוכה ולהפוך בה לשותף. ואז האדם הופך להיות שותף לבורא.

רשומות קודמות בנושא:
לעלות מהענף לשורש
העליה במדרגות העולמות
רשומות נוספות במדורים: חכמת הקבלה, מציאות מדומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest