דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להנות לבורא?

כיצד להנות לבורא?

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

שאלה: אם הבורא הוא תכונת ההשפעה, כיצד ניתן לגרום לו הנאה? האם הבורא צריך משהו ממני?

תשובתי: בדומה לבעל הבית שרוצה רק דבר אחד – שהאורח ייהנה, כך הבורא רוצה שאני ייהנה. אולם הוא מציב בפניי תנאי לפיו אוכל ליהנות רק במקרה שאשתנה ואהיה כמוהו.

הדבר דומה להתפתחותו של תינוק, אנחנו מקיפים אותו בצעצועים שיפתחו ויקדמו אותו ולא רק בצעצועים שיביאו לו הנאה. אנחנו רוצים שהוא יגדל, יתבגר ויעשה חכם. כך גם הבורא נוהג עימנו, הוא אינו רוצה שנישאר כבהמות קטנות.

מדוע כל התענוגים שאנו מרגישים בחיינו, נעלמים בסופו של יום? אנחנו רוצים שהם יישארו! מדוע הם חייבים להיעלם?! – הרוחניות נקראת נצחיות. אם הרגשת פעם תענוג ברוחניות, הוא נצחי, הוא נשאר וממלא אותך כל הזמן. התענוג אינו מבטל את הרצון, הרי התענוג נמצא במקום אחד, והרצון במקום אחר. כך אין לך שום בעיה, אתה כל הזמן מוסיף ומוסיף ועולה במדרגות הרוחניות.

אם אקבל לתוכי כל הזמן, אני ארגיש בסופו של דבר שהחיים קצרים ושלא נהניתי בעולם במשך כל חיי. הכול מתרחש במישור אחד, אני מתקדם מאבדה אחת לאבדה שנייה, עד שהחיים מסתיימים. בו בזמן, אם אני נהנה זה מהמילוי של הבורא, אפילו התענוג הקטן ביותר שאני מסב לו, אינו נעלם ואני ממשיך להרגיש אותו בקביעות.

נקווה, שנשכיל להבין את ההזדמנות והאפשרות המיוחדת הנמצאת בחכמת הקבלה, חכמה שמסבירה כיצד לקבל בצורה אין סופית, תענוג אין סופי, וניישׂם אותה!

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 17.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest