דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / כיצד להתגבר על האגו?

כיצד להתגבר על האגו?

"ויאמרו איש אל אחיו נתנה ראש חדש ונשובה מצרימה: ויפל משה ואהרן על פניהם לפני כל קהל עדת בני ישראל: ויהושע בן נון וכלב בן יפנה מן התרים את הארץ קרעו בגדיהם: ויאמרו אל כל עדת בני ישראל לאמר הארץ אשר עברנו בה לתור אתה טובה הארץ מאד מאד" (שלח, י"ד, ד'-ז').

המרגלים שנשלחו לרגל בארץ ישראל, חצו אותה לאורכה ולרוחבה. הם חקרו את הארץ בכל הדרגות, כלומר את כל הכלים, כל חמש מדרגות נרנח"י, וגילו שהיא טובה.

"אם חפץ בנו ה' והביא אתנו אל הארץ הזאת ונתנה לנו ארץ אשר הוא זבת חלב ודבש: אך בה' אל תמרדו ואתם אל תיראו את עם הארץ כי לחמנו הם סר צלם מעליהם וה' אתנו אל תיראם" (שלח, י"ד, ח'-ט').

העמים שחיים בארץ ישראל, זה הרצונות האגואיסטיים הענקיים שלנו. כשהאדם מבין שאינו מסוגל להתגבר על הדחפים שלו, ורואה בתוכו את היריב האגואיסטי שלו, אז או שהוא פשוט נכנע, שהאגו יעשה איתו מה שהוא רוצה, או שהוא בכל זאת מנסה לעשות משהו. אבל הוא לא יכול להתגבר על האגו, אין לו לזה שום כוחות. רק אם הוא יתחבר לקבוצה, לסביבה, אז הוא יקבל מהם כוחות, ואז יהיה מסוגל להתגבר על המכשול הזה, כמו שנניח עשרים אנשים קטנים יכולים להתגבר על ענק אחד.

לכן כלב בן יפונה ויהושע בן נון אומרים שזמנם של הרצונות האגואיסטיים הסתיים, ואם עם ישראל ילך יחד עם הבורא, אז בעזרת הכוח שלו הוא יוכל לשעבד את האגו, למעוך אותו תחתיו. אז כל המכשולים האגואיסטיים, אותם הם רואים בצורה של ענקים, יעבדו בדרך הנכונה.

שאלה: מה זה אומר, שהם "קרעו בגדיהם"?

תשובתי: זה אומר שכל המסכים החיצוניים הקודמים, האור החוזר, כל הלבושים שהיו להם, אינם מתאימים למדרגה החדשה. עכשיו הם צריכים להתלבש באור חוזר אחר לגמרי. זה נקרא "להחליף לבושים". בעולם שלנו קיים מנהג, שקרובי משפחתו של נפטר קורעים את בגדיהם בהלוויתו. זה אומר שהם עומדים לפני מדרגה חדשה. לא האדם הוא זה שמת, אלא האגו שלך, ואתה קובר אותו. לכן יושבים שבעה ימים באבל, שיוצאים ממנו בהדרגה, וכשאתה לגמרי נפטר מהמדרגה הקודמת, תחליף בגדים ותתחיל חיים חדשים. ימי האבל, שבעה ימים, שלושים יום ושנה, מסמלים גלגולים, כשחוזרות אותן הרשימות (הגֵנים הרוחניים) ואתה מעלה אותן בהדרגה עד לגמר התיקון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 15.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest