דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להרגיש את הבורא – חלק ו'

כיצד להרגיש את הבורא – חלק ו'

מהי האמת?

מהות השׂכל של האדם והצורה שלו, נקבעים על ידי החזקת עצמי בתחושה של בדיקה "אמת – שקר". הדבר העיקרי ביותר, זה כל הזמן לנתח ולבדוק את המצבים שאנו עוברים מנקודת מבט של אמת ושקר. תחת המושג שקר הכוונה היא לתחושות ולמדידות אגואיסטיות, ותחת המושג אמת, הכוונה היא לתחושות ומדידות אלטרואיסטיות, שיוצאות מעבר למסגרות האינטרסים של הגוף שלנו, ואנחנו יכולים להרגיש ולמדוד אותן ללא תלות בעצמנו, בצורתן האמיתית.

לכן תחושות והרגשות אלטרואיסטיות, הן אמיתיות, ואילו האגואיסטיות הן לגמרי סובייקטיביות ובשום אופן אינן אמיתיות. הן תלויות באופן שבו אנשים יודעים לשכנע אחרים, כי הם סבורים שהם צודקים.

ההרגשות והתחושות האלה נקראות הגוף של השׂכל ומהוות חלק מהבורא שניתן מלמעלה. הניסיונות שלנו לתת מתוך עצמנו, לפתח בתוכנו כאלה תכונות, יוצרים בתוכנו את הרגשת הבורא. אין לזה שום שייכות לדמיון, אלא רק להישאר בתוך ההרגשה. כלומר הרוחניות מורגשת בתוך הרצונות, ובשום אופן לא בשׂכל.

זה מעניין מאוד, אבל כדי להפוך להיות מקובל ובכלל אדם ברוחניות, לא צריך להיות חכם. לשם כך צריכה להיות התפתחות של רגשות ולא השׂכל. אבל כדי לפתח את הרֵגשות, נדרש שׂכל גדול.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.06.2019 :

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest