דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפעיל את הגנרטור של התיקונים

כיצד להפעיל את הגנרטור של התיקונים

שאלה: מדוע אינני יכול לבקש תיקונים עבור כולם? ואם אני מבקש, כיצד לבדוק האם זו באמת בקשה עבור כולם, או שאני פשוט משקר לעצמי?

תשובתי: האדם מבקש על מה שכואב לו. לשם כך ניתנו לנו השׂכל, הסביבה והאור המקיף, כדי שלא נפעל מתוך הרצון האגואיסטי שלנו. מה שאני מרגיש בתוך הרצון נקרא תפילה. אם אני סתם ממלמל מילים כלשהן והלב מרגיש משהו אחר, זה לא יעזור. אתה יכול לרמות כך את מי שתרצה, אך זה לא עובד עם הבורא.

לכן ניתנו לי כאלה אמצעים: מורה, קבוצה, ספרים. כל זה יחד נקרא "סביבה". אני פונה לסביבה הזאת באופן מלאכותי ורוצה לקבל ממנה תמיכה וכוח נוסף. הסביבה מתחילה להשפיע עליי בתגובה. זה נקרא "תמיכת הסביבה".

אך אם אני פונה דרך המורה אל הקבוצה, ודרך הקבוצה אל הספר, בסוף השרשרת הזאת אני משׂיג את הבורא שמתגלה בתוך הסביבה הזאת. ואז אני מושך את העזרה שלו, והסביבה הופכת עבורי לאמצעי. במקרה כזה, זאת כבר לא סתם תמיכה, אלא תיקון.

הכול תלוי בצורה שבה אני פונה לסביבה ומעמיד אותה ביחס אליי: האם אני פונה לחלק הפנימי ביותר שלה או רק לחלק החיצוני. כמו כן, חשוב להבחין האם אני מנצל אותה באופן אגואיסטי או לא. אך בסופו של דבר, הכול נמדד לפי התפילה שיוצאת לי כתוצאה מכל זה. אם התפילה שוב חוזרת אל הסביבה, שדווקא בה אני רוצה לגלות את הבורא, סימן שהשרשרת הראשונית שלי הייתה נכונה. אם כתוצאה מהלימוד, מהעבודה, מכל מה שאני עושה, אני מתחיל לקשור את כל העתיד שלי עם הקבוצה, עם מערכת הקשרים הנכונה והמתוקנת שבינינו, ובה מחפשׂ את הבורא ואת כל המילוי העתידי שלי, סימן שעבדתי נכון!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 23.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עבור מי לבקש את האור?
תבכי נשמה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest