דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / כיצד להפוך לחופשי ובטוח

כיצד להפוך לחופשי ובטוח

שאלה: מאז שהתחלתי ללמוד את חכמת הקבלה, אני מרגיש את עצמי כזה קטן, פשוט כמו עובר קטנטן, וכן אני מרגיש פחות ופחות ביטחון. מאיפה פתאום יבוא אליי ביטחון אמיתי בכוח היחיד הזה שמנהל את כל הבריאה, מסדר לי את כל הבעיות ושהוא התומך היחיד שלי?

תשובתי: בדרך כלל הדת נותנת לאדם ביטחון כשהוא מאמין שקיים בורא שהוא טוב ודואג לו וניתן לסמוך עליו. הרגשה עולמית כזאת חודרת עמוק לתוך האדם ותומכת בו, ולכן המקובלים אינם יוצאים נגד הדת. אך עובר זמן מסוים כשבאדם מתעורר רצון חדש, והוא כבר אינו יכול להסתפק ולהירגע על ידי האמונה הקודמת העיוורת. הוא מתפתח וגדל מתוכה, ולא מספיקות לו הפעולות המסורתיות, הוא רוצה לגלות ולהכיר את הבורא!

בצורה אידיאלית, אנחנו היינו צריכים מתוך הדת לעלות לדעת וכמו שנאמר: "דע את ה' אלוקיך". אך במציאות זה לא יוצא כך. במציאות המעשׂית ניתן להשׂיג את זה רק דרך הקשר עם קבוצה קבלית, אין שום אמצעי אחר. הקבוצה צריכה להוות עבורך מקום שאתה יכול להשׂיג בו את הבורא, את תכונת ההשפעה.

הרגשת חוסר הביטחון נובעת רק מחוסר תכונת ההשפעה. ברגע שתהיה מוכן להשפיע תרגיש ביטחון מלא ותקבל חופש מעצמך! השפעה זוהי בינה. אז תוכל לחיות ללא כל פחד, ולדאוג רק לדבר אחד: "מתי מעשיי יהיו כמעשֵיי אבותיי"? מתי אני אוכל להשפיע לבורא? כלומר, אעלה עוד יותר גבוה מהבינה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 13.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להחיות את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest