דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפוך חסרונות ליתרונות?

כיצד להפוך חסרונות ליתרונות?

שאלה: בני אדם רבים סובלים מהחסרונות שלהם, כיצד לעבוד עם זה?

תשובתי: צריך לעבוד בצורה פשוטה מאוד: לאהוב אדם אחר כך שדרך החסרונות החיצוניים (פיזיים, פיזיולוגיים) תראה את העושר הפנימי שלו. ואז כל החסרונות החיצוניים יצללו את עושרו הפנימי.

שאלה: כיצד לראות את החסרונות שלי כחיוביים?

תשובתי: אבל אני רואה בתוכי הכול חיובי, אנחנו בנויים בצורה כזאת. אפילו אם לפעמים, ברגעים רעים מאוד בחיים, אני מקלל את עצמי ומעביר על עצמי ביקורת. אז צריך לחשוב על מי אני מעביר ביקורת? באופן כזה הטבע ברא אותך, או שתקרא לטבע "הבורא", שזה אותו הדבר. אז למה אתה מקלל? מאיפה אתה יודע, יכול להיות שיש לך צורך בכל החסרונות הללו דווקא, כדי שבהתעלות מעליהם תשיג את דרגת הבורא? הרי בזה מסתכם הגורל שלנו.

שאלה: איך להשתמש בצורה נכונה בחסרונות שלנו כדי לעלות לדרגת התפתחות הבאה?

תשובתי: לאהוב. לאהוב אותם, כלומר לאהוב בגלל שדווקא בכך שאנחנו מתעלים מעליהם, והופכים אותם ליתרונות, אנחנו משיגים את דרגת ההתפתחות הגבוהה ביותר. ובלעדיהם לא הייתה לנו אפשרות לעלות.

שאלה: איך האדם יראה שאת אותו תסביך, אפשר לנצל בצורה יעילה?

תשובתי: עליו ללמוד את חכמת הקבלה. הוא צריך לקבל דוגמאות טובות וכוחות מהחכמה הזאת, מפני שבעזרתם הוא יוכל לנסות לשנות את עצמו, לדרוש, לבקש ובסופו של דבר להשתנות.

שאלה: איזו תכונה שלך שנראתה לך לא כל כך טובה, ניצלת  לצורך עלייה לדרגה הבאה?

תשובתי: אני מאוד קנאי, הייתי רוצה עוד יותר חמדנות. הדבר היחיד שקיים אצלי, זו תשוקה עצומה לגילוי משמעות החיים. והתשוקה העצומה הזאת מושתתת על אגואיזם עצום: "למה אני קיים סתם כך? אני לא יכול להרשות זאת לעצמי, אני לא רוצה את זה. אני צריך להבין, בשביל מה אני קיים, כיצד אני מיישם כל רגע בחיים שלי". זה נובע מחמדנות גדולה, בגלל אגואיזם גדול!

למרות שזו תכונה רעה מאוד, אבל בכללות היא טובה. הודות לה אני מתפתח. עד היום אני חמדן נוראי, שרוצה לדעת, להבין, להשיג. אם אני רואה משהו אצל מישהו, אז למה אני לא יכול להשיג את זה? לא מתוך מטרות מסחריות, אלא דווקא מתוך מטרות רוחניות, מדעיות וכדומה.

אני מאוד קנאי. אני רואה בטלוויזיה שמישהו מנגן על כינור, על פסנתר כנף, מנצח על תזמורת או שר, ולי אין את כל זה.

שאלה: וכיצד אתה מיישם את זה?

תשובתי: אני רוצה הכול!

שאלה: ומה אתה עושה?

תשובתי: כלום. אני לא יכול להיקרע, אני עובד בתחום שלי. החלטתי לעצמי, שזה הדבר היחיד, העושר הגדול ביותר, שאותו אני צריך להשיג. אם יש לי מכרות של נחושת, אבץ, בדיל, ברזל ויהלומים. אז במה אבחר? ביהלומים. אין מה לעשות, זה בעל הערך הגדול ביותר.

כך גם כאן. אני בחרתי, החלטתי שהדבר החשוב לי בחיים זה להשיג את השורש של ההתפתחות שלי, את דרגת הקיום הבאה ורק לזה אני מכוּון.

שאלה: כלומר, הדבר החשוב ביותר זה שתהיה לאדם מטרה?

תשובתי: כן. הדבר העיקרי, זה "תחיה עם ברק, תאיר, תאיר, כוכב שלי!".

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest