דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להסדיר את החיים?

כיצד להסדיר את החיים?

שאלה: בעל הסולם כתב על מלחמות עולם שלישית ורביעית, האם עלינו לעבור אותן באופן פנימי או שהכוונה היא רק למצבים חיצוניים?

תשובתי: מדובר גם על מצבים חיצוניים וגם על מצבים פנימיים. דרך ההתפתחות תלויה בנו, אם נתחיל להתקדם באופן רציני לא יהיו מלחמות ובעיות, אלא נחווה הכול בתוכנו. כל מאמץ קטן שלנו לעבר הרוחניות מחליף "טונות" של ייסורים עבור מיליארדי בני אדם בעולם הזה. עלינו להשתדל לעשות מאמצים לעבר הרוחניות כדי שבני אדם לא יסבלו, בכוחנו לעשות זאת. רק אנו אחראים לכך מפני שלנו יש "בחירה חופשית".

הערה: חכמת הקבלה פונה לאדם הממוצע, אך הוא רק רוצה להסדיר ולארגן את חייו הרגילים.

תגובתי: האדם לא יצליח לארגן דבר, האנושות מנסה לעשות זאת כבר זמן רב. את העולם אפשר להסדיר ולארגן רק דרך העולם העליון. העולם שלנו "רע", כדי לכוון את האדם לעבר העולם העליון. ברגע שאדם מתחיל להשתוקק לעולם העליון, העולם הזה פוסק להיות שלילי עבורו. אין סיבה לדחוף אותו כיוון שהוא מתקדם בעצמו.

שאלה: האם מחשבת הבורא בבניית העולם היא לברוא אמצעי שדרכו ייתן לנו ייסורים ו"מכות"?

תשובתי: מחשבתו של הבורא הייתה "לדחוף" אותנו מתוך העולם הזה, מתוך הנקודה שנמצאת מחוץ לעולם הרוחני ועד ליציאה לעולם הרוחני. רק לשם כך העולם קיים, ביחס לעולם הרוחני העולם הזה הוא אפס מוחלט.

שאלה: מה לגבי דברים טובים שיש בעולם כמו תיאטרון, ספורט, קולנוע?

תשובתי: כל הטוב שיצרנו נועד רק לצורכי הגוף הפיזי, כדי לשמור שיהיה גוף בריא ונפש בריאה והאדם יוכל להמשיך את העבודה הרוחנית בצורה נכונה. לא חשוב אם תתהלך בסחבות ובסנדלים כמו לפני 10,000 שנה, או אם אתה לבוש יפה ומודרני, אין בכך שום הבדל בעבודת הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest