דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להמיס את לב האבן

כיצד להמיס את לב האבן

הרב"ש, איגרת מ': "כי כל מתנה שנותן לחברו, הוא כמו כדור שעושה חלל באבן. הגם שהכדור הראשון אינו עושה באבן אלא שריטה בעלמא, אבל הכדור השני כשפוגע באותו מקום כבר עושה חריץ, והשלישי עושה נקב.

ועל ידי הכדורים שהוא מרבה לקלוע אזי הנקב מתפתח ונעשה מקום חלל בלב האבן של חברו, שבו מתקבצים כל המתנות. ומכל מתנה ומתנה נעשה ניצוצי אהבה, עד שמתקבצים כל ניצוצי האהבה בחלל לב האבן ונעשה מזה שלהבת".

כדי לקרב את עצמנו למצב האמיתי והמושלם, אנחנו חייבים לפעול למען הקירוב עם החברים בקבוצה. עכשיו אמנם אינני מרגיש שום נחיצות בקירבה כזאת, אך מה עושים בדרך כלל עבור אנשים שאוהבים אותם? – נותנים להם מתנות!

כך זה מתרחש בצורה טבעית. אם אני אוהב מישהו, אני רוצה לשמח אותו ונהנה מזה אפילו בעולם הגשמי. כפי שאנחנו נותנים מתנות לילדים קטנים ונהנים משמחתם.

את אותה הפעולה אנחנו צריכים לבצע במצב של שנאה, דחייה, ריקנות וחוסר אכפתיות: לתת לאחרים מתנות. המתנות האלה יתחילו לפעול. כך אני מביע את הרצון שלי לתקן את היחסים בינינו, כדי להגיע להשפעה לבורא, שאותה הייתי שונא עוד יותר מאשר את החבר, אם היא הייתה מתגלה לי.

לכן אני מבצע את הציווי של המקובלים: "קנה לך חבר", ומכפיל את המתנות. וזוהי פעולה רוחנית, ולא גשמית, מפני שבה אני מביע את הנכונות שלי להתקרב לחבר, מתוך ידיעה שזהו האמצעי להתקרבות לבורא. לכן אין כאן מה להתבייש, אני מבצע "מצווה" ופועל למען השגת הקשר עם הבורא. הרי אין לי אמצעים אחרים.

לא נדרשות מתנות גשמיות כלשהן. והערך של המתנה אינו נקבע לפי העלות שלה. העיקר זה הצורה שבה אני מבטא את הרצון שלי להתקרב, למרות הרגשת הדחייה. לפי הפער הזה נקבע גודל המתנה. הרי לפעמים זאת לא בעיה לקנות מתנה יקרה, אך קשה לצרף אליה את היחס שלי, וזה הדבר העיקרי.

מתוך שיעור על איגרת של הרב"ש, 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו"
לא לדחות מתנות ולהיות מוכנים לתת מתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest