דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להימנע מייסורים?

כיצד להימנע מייסורים?

laitman_2009-11_8747-70.jpg

בבואנו לנתח את רצונותינו, עלינו לחדור לעומק, כדי שנוכל להבין שהם כולם, יחד עם הכוונות האגואיסטיות, נובעים מהבורא. יש צורך להשיג את העומק המרבי של הכרת הרצון, ומהשורש שלו להשיג מאין הרצון הזה נובע. כאשר נגלה שהרצון עצמו וכוונותיו האגואיסטיות נשלחים אלינו על ידי הבורא, אנחנו נבין שאין  ברירה, ואין לנו יותר למי לפנות עם הבקשה לשינוי שלו, רק לבורא!

אחרת, אין האדם נזקק לתורה, הוא אינו צועק ואינו פונה לבורא. הוא עדיין אינו מרגיש את עצמו כנברא ששולט עליו הכוח העליון, שאליו ניתן לפנות. היצר האגואיסטי שלנו הוא אותו המלאך, המקרב אותנו אל הבורא. אנחנו מקבלים מכות ובסופו של דבר אנחנו מבינים שיש להן סיבה, ושולח אותן מישהו שנמצא מעלינו. ניתן להגיע למסקנה הזאת במחיר של ייסורים וניתן בעזרת הלימוד, הסביבה וההתפתחות הרוחנית.

"החכם רואה את הנולד", את המצב שעומד להיווצר עוד לפני שהוא משיג אותו ויכול לשנותו. ייסורים פיזיים של העולם הזה נהפכים לייסורי אהבה, כשאני מושך אליי מעט אור עליון וביחס אליו מרגיש את מצבי. אז אני מתחיל לסבול מזה שאין בתוכי אהבה כלפי הזולת ואהבה כלפי הבורא. וכאן מונחת הנקודה של הבחירה החופשית שלנו.

העיקר הוא להגיע אל השורש של הייסורים, ולהבין שהם נשלחו במתכוון אלינו מלמעלה. הסימן לכך הוא שהשגנו את העומק המרבי ואת השורש, אם אנחנו מבינים שאין ברירה ומתחילים לזעוק אל הבורא.

אך אם אנחנו עדיין קושרים את הייסורים שלנו, עם כל מיני סיבות אפשריות שבעולם הזה ועם עצמנו, סימן שעדיין לא השגנו את התחתית שלהם. אני יורד יותר ויותר לעומק בתוך הייסורים, במדרגות שלהם: א', ב', ג' (דומם, צומח, חי) ואני חושב שאני בעצם מקבל מכות מהטבע. אך כאשר אני משיג את הדרגה האחרונה של הייסורים, בחינה ד', שם אני מגלה שהמקור שלהם הוא מעל לטבע, בבורא, ואז אני זועק אליו.

אך האם ניתן לזרז או לרכך את התהליך הזה? – כן ניתן! בשביל זה ניתנה לנו התורה, בכדי שלא נלך בדרך הייסורים, אלא בדרך קלה ומהירה ולפי רצוננו העצמי. אני מארגן סביבי קבוצה, ומלמעלה מושך אור על ידי הלימוד (למשל, בלימוד ספר הזוהר), ומגיע במהירות אל התוצאה. זו נקראת דרך התורה. ההבדל בין שתי הדרכים הוא אלפי שנות ייסורים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 17.05.2010

רשומות קודמות בנושא:

הכנה לקבלת התורה – אור התיקון
דרך האור ודרך הייסורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest