דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להטעין בתוכי את תוכנת החיים

כיצד להטעין בתוכי את תוכנת החיים

laitman_2009-08_5961-70.jpg

לא נבצע פעולה נכונה, אם לא נמשוך את הבורא לקשר בינינו ואם לא נמשוך מממנו כוחות ושׂכל לביצוע הפעולה. בכל התהליך הזה, מתחילתו ועד סופו, אנחנו מלכתחילה צריכים לרדוף אחר גילוי הבורא כלפינו.

ובזה עוסקת חוכמת הקבלה. בעל הסולם כותב במאמרו "מהותה של חכמת הקבלה", שחוכמת הקבלה היא שיטה ל"גילוי אלוקותו יתברך לנבראיו בעולם הזה".

בורא זה כוח, שפועל ונותן לנו דעת ושכל, רגש ורצון, מעורר את החומר שלנו לתנועה, מאלץ אותנו להבין מי אנחנו ודוחף אותנו להתפתחות מתוך שהוא גורם לשינויים למעננו ומוליך אותנו למטרה.

החומר עצמו הוא רק "רצון ליהנות", חומר דומם. בדומה למחשב מברזל חסר חיים, שאינו מחובר לחשמל, שמחייה אותו ואינו ממולא בתוכנות הפעלה ונתונים, שאותם הוא צריך לעבד על מנת להגיע לתוצאה הסופית שצריך להשיג. "החומרה" עצמה קבועה. משתנה רק המילוי הפנימי שלה – כוח הבורא, המתלבש בתוך האדם.

אנחנו "חומרה" חסרת חיים, והכול חוץ מה"ברזל" – כלומר השׂכל, המחשבות, הרצונות, הרגשות והשינויים שלהם עד להשגת המטרה – הכול זה הבורא שממלא אותנו. לכן לא מספיק שאנחנו נתחבר בינינו יחד, כחלקים של מנגנון אחד. מלכתחילה חשוב לדעת על פי איזו תוכנה נפעל ולשם מה!

יוצא שהבורא אינו סתם המלווה שלנו, שמיועד לו חלק בדרך או בתוצאה שלנו, אלא הוא מהווה את כל המילוי שלנו. ואנחנו יכולים רק להביע את בקשתנו, כדי שהוא יתגלה – יגלה את תוכניתו, את פעולתו, את תכונתו – בתוכנו !

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם לתלמידיו, 26.11.2009

One comment

  1. חיה רוזנברג

    גלה נא לי הבורא מה צריכה אני לעשות עוד כדי לעלות אליך ולהת

    קרב לדמות לך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest