דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כיצד להטות את סין לדרך האור

כיצד להטות את סין לדרך האור

שאלה: אני מודאג מהמצב בסין. מה אפשר לעשות כדי להפוך את ההתקדמות בדרך הייסורים להתקדמות בדרך האור?

תשובתי: אם בסין קיימת עדיין שליטה מדינית חזקה, אני במקומם הייתי שולח את כל האוכלוסייה לקורס לימודי חובה בנושא החינוך האינטגרלי למען הצלת סין.

על ידי זה אפשר למשוך "אור מקיף" גדול מאוד. ולא משנה כמה הם מבינים בזה. אין צורך להבין, אלא צריכים פשוט לבצע, כפי שפעם כולם היו קוראים את הכתבים וציטוטים של מאו צה טונג מתוך "הספרון האדום", כך גם עכשיו כולם יעסקו בחינוך האינטגרלי כמו בסגולה.

לפי דעתי השיטה הזאת קרובה להם והם מסוגלים לעשות זאת. זה הכרחי, אין שום פתרון אחר, אחרת אנחנו מתקרבים לאירועים כלשהם, טרגיים ביותר. מה לעשות עם מאות מיליוני בני אדם שנשארים ללא עבודה, פרנסה ורעבים לפת לחם? מה הם יעשו בערים? וגם להחזיר אותם לכפרים כבר אי אפשר. זאת בעיה של כל העולם.

למעשה, נכון להיום, העולם כמעט ולא זקוק לסין. התקופה הזאת הסתיימה מהר מאוד. היא נמשכה כעשרים שנה. הייתה פריחה מהירה, וזהו, כבר אין בה צורך. כל העולם נמצא במשבר, אף אחד לא צריך לקנות כלום. ארצות הברית אינה מעוניינת בהמשך פריחתה של סין, כי היא מחויבת לספק עבודה לאזרחיה. וחוץ מזה, תוצרת סין לא כל כך זולה כפי שהייתה קודם.

ישנן המון סיבות שאנחנו לא מבינים אותן וחושבים שאפשר לתקן משהו בעזרת צעדים כלכליים שונים, להקטין או להגדיל את שיעור הריבית הבנקאית. אבל שום דבר לא יעזור. בצורה כזאת אפשר רק למשוך את הזמן. אנחנו מתקרבים למלחמת עולם, אבל בינתיים מקווים לדחות אותה מעט. בלתי אפשרי לכבות את המטען השלילי שהאנושות צוברת יותר ויותר. אין פתרון לכל השאלות הללו. הרי קשורים לזה המון בני אדם, נשק, שנאה, חיכוכים בין כולם, כל אלה הופכים לבעיה בלתי פתירה. אם תהיה התלקחות מקומית, האש תתפשט בכל העולם. נכון להיום, המצב מתדרדר במהירות לא סתם לקראת התלקחות מקומית בין מדינות בודדות, אלא מתעצבים שני גושים מאוד חזקים אחד נגד השני.

הבורא מצפה לתיקון שלנו. הכוחות מתגלים ומתעצבים בהתאם לחוסר העבודה מצידנו. כאן פועלים חוקי הטבע. אם אנחנו לא עושים פתח במכתש של הר הגעש כדי לשחרר מעט מהלחץ שהצטבר בו, אז הוא מתחמם, עד שבסופו של דבר הוא מתפוצץ.

עכשיו בלתי אפשרי לשחרר את הלחץ על ידי פעולות נקודתיות במקום זה או אחר בעולם, כפי שזה היה עד כה. העולם זקוק לתיקון, לחיבור. אבל הוא נמצא במצב מאוד רחוק מהחיבור, אף אחד לא רוצה לשמוע על כך. כל הארגונים שנוסדו אי פעם למען החיבור כדוגמת אונסקו, האו"ם, ארגונים בינלאומיים גדולים, עם הזמן הפכו לכוחות פוליטיים. לא נותר שום ארגון שיָעבוד לטובת בניית קשרים בין האנשים.

אנחנו מגיעים לנקודת הבירור הסופית, ומבינים שבלתי אפשרי לבנות משהו בעזרת "האדם האגואיסטי". עכשיו השאלה היא, האם האנשים ירצו לקבל את החינוך האינטגרלי? כי אם זה לא יהיה, מפחיד לחשוב מה יקרה לעם ישראל. כל העולם יתנפל עלינו. זאת בעיה מאוד חמורה שלא ניתן להעלים ממנה עין.

לכן, היציאה להפצה היא עבורנו שאלה קיומית. קיומנו יהיה תלוי ביציאתנו להפצה ובמידת הצלחתנו בה. השיטה הרוחנית הגבוהה הופכת למשהו מאוד מעשי בחיים. הרוחניות, ההפצה ומניעת האיום של מלחמת עולם, כל אלה קשורים ביניהם. פתאום, ברגע, העולם עלול להתהפך, לכן חייבים להתייחס לכך ברצינות רבה.

מתוך שיעור על פי הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 17.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כאן נמצא המוקד של התיקון
על פרשת דרכים מאיימת
האם אנחנו מזרזים את הזמנים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest