דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להגיע לעולם הרוחני

כיצד להגיע לעולם הרוחני

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

אנחנו מנסים לקרב את חכמת הקבלה לבני האדם ולהסביר להם שזוהי חכמה שמסבירה לנו את החיים שלנו, שמסייעת לפתור את בעיות החינוך, הבריאות וכל השאר. אך כל זה רק חיצוניות. למען האמת, חכמת הקבלה מדברת רק על העולם הרוחני ומסתיימת בדרגת בינה דמלכות דמלכות דעולם העשיה. בין הבינה הזאת לבין מצבנו בעולם הזה, מלכות דמלכות דמלכות של עולם העשיה, קיים קרע.

איננו יכולים לדלג על התהום הזאת, לצמצם את הקרע או למלא אותו במשהו. כל עוד אינך קופץ מעל הקרע הזה, חכמת הקבלה תיראה לך מופשטת, מעין פילוסופיה או מיסטיקה, משהו לא מציאותי. הרי רק מה שאתה יכול לראות ולמשש נחשב בעיניך מציאותי, ומה אפשר "למכור" לך מלבד חוטים אדומים ו"מים קדושים"?

ניתן להתגבר על הקרע הזה בין מצבנו הנוכחי לבין הבינה הקרובה ביותר רק על ידי עבודה מוגברת בתוך החומר שלך, בתוך הרצון האגואיסטי ליהנות. אני מנסה לעשות זאת בעזרת הסביבה, שגם היא בינתיים רק אגואיסטית, בעזרת הלימוד, שגם הוא למען עצמי, אך אני מנסה בכל כוחי, כמו ילד קטן, לגדול ולעלות מעל עצמי.

חכמת הקבלה לעולם לא תוכל להתלבש בצורה ישירה בחומר של העולם שלנו. תמיד תצטרך לקפוץ עד אליה! לא תוכל לעשות דבר עם אותו האח"פ האחרון (החלק התחתון של הפרצוף הרוחני העליון), כי אין לך "גלגלתא ועיניים" שאיתם תוכל להתלבש עליו.

כך בנויים כל העולמות, כל הסולם הרוחני: ה"גלגלתא ועיניים" של התחתון מתלבשים באח"פ של העליון וכך התחתון יכול לקבל ממנו. לא אכפת לי שישרה באח"פ של העליון חושך מוחלט, אך אני מוכן לקבל את החושך הזה ב"גלגלתא ועיניים" שלי, להסכים איתו, כדי לאחוז בעליון. אני מוכן להעדיף את החושך הזה במקום האור שיש לי עכשיו בתוך ה"גלגלתא ועיניים" שלי.

אולם אין לי את ה"גלגלתא ועיניים" בשביל האח"פ האחרון ביותר שנמצא בין בינה לבין מלכות דמלכות דמלכות דעשיה! הרי אני עם האגו שלי נמצא מתחת לאח"פ הזה, אין לי עם מה להתלבש על העליון. לכן בינתיים חכמת הקבלה נשארת חכמה מופשטת מבחינתי.

הרוחניות מסתיימת בבינה האחרונה, בקו האדום הזה שבשרטוט. האח"פ של העליון מהווה עבורי חושך גמור, ריקנות מוחלטת. אך אם אני מכניס לתוך הריקנות הזאת את הקבוצה, הספרים והמורה ומתחיל לעבוד איתם, אני מסוגל להתקשר עם אותה הבינה.

אין זה אומר שהקבוצה עצמה מוכרחת להימצא ברוחניות. לאמצעים הללו (קבוצה, ספרים ומורה) יש תכונה נפלאה (סגולה): אם אני מתאר לעצמי שהם נמצאים למעלה ממני ואני רוצה להיכלל בהם, להרכין בפניהם את האגו שלי, אני כביכול "שואב" מהם את החלק הרוחני שלהם. דרכם מגיע אליי האור מה"גלגלתא ועיניים" של העליון.

אני מצידי משקיע רצון (אגואיסטי!) ובתגובה מגיע אליי האור. אני פוגש את האור באותו השדה שנקרא "מורה", "ספרים" ו"קבוצה". זהו מושג איכותי ולא אנשים או ספרים פיזיים. זהו המקום בו אני מגלה את האח"פ של העליון, את העולם הרוחני.

לכן עליי לתאר לעצמי שהם גדולים, נעלים, ובתוכם שורה הבורא. רק בצורה כזאת אני יכול לתאר את האח"פ של העליון, המדרגה הנעלה יותר, ולאחוז בה. הרי אין לי גלגלתא ועיניים, אין לי כל דרך אחרת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות חכמת הקבלה", 26.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest