דף הבית / כיצד להגיע לאיחוד?

כיצד להגיע לאיחוד?

שאלה: כיצד אפשר להגיע לאיחוד?

תשובתי: זו עבודה רצינית וארוכה, אבל זו העבודה העיקרית. לאיחוד מגיעים כאשר באמת מרגישים שזו משמעות הקיום, מטרת הבריאה והתפתחות הטבע, האנושות. אם אנחנו מרגישים את זה, אז מתחילים לעבוד בינינו על האיחוד, בהבנה שכך נביא את כל הטבע לאיחוד, מפני שמלכתחילה הטבע הוא אינטגרלי, גלובלי ומקושר הדדית.

האיחוד מושג על ידי עבודה מעשית בעשיריות, בקבוצות קטנות המורכבות מעשרה בני אדם. אפשר לעצב קבוצות נפרדות של גברים ונשים, אפשר קבוצות משותפות. רצוי כמובן, שגברים ונשים ילמדו בנפרד, אבל כאן זה איך שייצא. בכך שאנשים עובדים על האיחוד ביניהם, הם מתחילים להבין שרק מתוך התנגדות לאיחוד בהופכיות אליו, במאבק נגדו ובעדו נמצאת כל מהות בריאת האדם האגואיסטי בעולם שלנו. אם נעבוד על זה אז נגיע למצב שבו נתחיל להרגיש באיחוד הזה את הבורא.

בקבוצה מתאספים עשרה אגואיסטים שלא יכולים להתקיים יחד, שונאים ודוחים זה את זה, לא מבינים בשביל מה ולמה יש בזה צורך. אבל כאשר הם משתדלים בכל זאת להתאחד, הם מרגישים כי דווקא שם טמון כל הכוח השלילי של הטבע, כל האגואיזם שלנו. ובחיים שלנו לפני כן, איזה שלא יהיו אנחנו לא משתמשים באגואיזם אמיתי. אנחנו משתמשים רק באגואיזם הבהמי שלנו: לחטוף, לגנוב עוד משהו לדחות מישהו או לעשות עוד משהו, לא משנה. כל אלה מכונים מעשים אנטי-חברתיים אבל לא אנטי אגואיסטיים.

מעשה אנטי אגואיסטי או כוח אנטי אגואיסטי, זה אותו כוח שמנוגד להתקרבות האמיתית ביניכם במטרה להשיג איחוד, ברית, כדי לגלות בתוכו את הבורא. דווקא אז אנחנו מתחילים להבין מה זה אגואיזם, למה הוא עד כדי כך מתנגד לנו, כיצד מתגלה הבורא בין שני כוחות מנוגדים, כוח הדחייה וכוח המשיכה שקיימים בינינו, שאותם עלינו לפתח בכפייה, עם בקשה לבורא לאפשר לנו להתקרב זה לזה.

בכאלה פעולות פרקטיות בקבוצה אנחנו מתפתחים ושם מתגלה הבורא, שם נמצאת חכמת הקבלה המעשית שעליה אנחנו מדברים. הכול פשוט מאוד. אין שום דבר אחר. רק צריך לפעול כך, מבלי לסטות ומבלי לעסוק במשהו צדדי. העיקר ליצור עשירייה ולהשתדל להתאחד עם החברים בה, עד שבמרכז העשירייה יופיע משהו חדש, משותף, שאינו שייך לאף אחד מאיתנו, אלא מתגלה דווקא בינינו. החדש המשותף הזה שמופיע יהיה בעל טבע אחר לחלוטין, זו תהיה תכונת השפעה שאותה יצרנו בינינו.

למרות שכולנו אגואיסטים, על ידי הרצון שלנו להתאחד נגד האגואיזם, אנחנו יוצרים טבע חדש, והבורא אומר: "אתם יצרתם אותי". בכך שעיצבנו בינינו את תכונת ההשפעה והאהבה, אנחנו כבר יכולים להשתמש בה והיא כבר תגן ותשמור עלינו, תעלה ותספק אותנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest