דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להבין את הזוהר?

כיצד להבין את הזוהר?

לא חשוב מה בדיוק אנחנו קוראים: ספר הזוהר, תלמוד בבלי, תורה, כל הספרים "הקדושים" מדברים על העולם שאינו מורגש על ידי, שאינני מבין בו כלום. אין לי הבנה אפילו לא בפרט הקטן ביותר.

כיצד פועל השׂכל, "ההבנה"? – כשבשׂכל שלי קיימים דגמים של מה שאני רואה, או ששומע עליהם, קורא, אז אני יכול לאסוף ולסדר בתוכי תמונה התואמת למתרחש מחוץ לי. אך בזמן לימוד חכמת הקבלה זה בלתי אפשרי. אין לי שום פרט מתאים. אז כיצד אני יכול להרכיב איזו תמונה?

נניח, אני אגיד שז"א זה "10", ומלכות זה "5". בכמה מלכות קטנה מז"א? 5=5–10. נפלא, סימן שאתה יודע! אך מה אתה יודע? אתה מבין מה זה ז"א? – לא. מה זאת מלכות? – לא. מה זה 5, ההפרש ביניהם? – גם לא. אז מה אתה יודע?…

אך אנחנו לומדים את המושׂגים האלו, מאחר והם השורשים העליונים, והם משפיעים על הנקודה שבלב שלנו, בכך שמרחיבים אותה. זו הפעולה האפשרית היחידה מכל חכמת הקבלה עלינו, הנמצאים מאחורי הגבול של העולם העליון. ולכן כתב בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" (סעיף קנ"ה), שהמקובלים חייבו כל אדם ללמוד את חכמת קבלה, מאחר ובפעולה הזאת מסתתר המאור המחזיר למוטב, לבורא.

כל התורה נכתבה ללא נקודות, פסיקים ורווחים בין המילים, מההתחלה ועד הסוף, רצף בלתי פוסק של אותיות. אותיות הן רצונות/כלים. תכונות להשפיע ולקבל, חסדים וחכמה שנמצאים ביניהם בקשר מיוחד, בונים לנו צורות של אותיות. אך אני חייב בתוכי ליצור תכונות זהות, כלים מהרצון שלי. כשהרצון שלי יימצא בתכונות החסדים והחכמה, אז הוא יקבל צורות כאלו של אותיות. התכונות האלו יהיו בתוכי, כמו אוסף של 22 תבניות רוחניות. מהם אני אוכל להרכיב מילים, פעולות. מהמילים ביטויים, תוכניות גמורות.

עליך לדמות את הרצון שלך לסמלים האלו. המקובלים העבירו לנו את המידע הזה בצורה של סמלים כדי שמהרצון שלך אתה תעשה אותן צורות, כפי שכתוב בתורה, בכך שתתחיל מאות "ב" (האות הראשונה של המילה "בראשית" – בהתחלה) ועד לאות האחרונה בתורה, "ל". קח את הרצון שלך כמו בצק, פסל ממנו את הצורות האלו, ותקבל את עצמך המתוקן לגמרי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest