דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לגלות את הבחירה החופשית?

כיצד לגלות את הבחירה החופשית?

שאלה: איך ניתן לגלות את הבחירה החופשית בכל פעולה?

תשובתי: הכי טוב לשאול את השאלה באופן כזה: כיצד נראה שבכל פעולה אין לנו בחירה חופשית? ומתוך זה לשאול: כיצד עלינו להתעלות מעל המצב של חוסר החופש הזה?

גם בדרגה הבאה נהיה חופשיים ונתחיל להרגיש: "גם כאן אני לא חופשי", ונרצה לעלות גבוה יותר, וכך בכל 125 המדרגות.

חוסר החופש הגדול ביותר יהיה במדרגה האחרונה. אז נרגיש קשר הדוק עם הבורא ובו זמנית תלות מוחלטת בו. הנשמה שלנו מסודרת בדומה לגוף הפיזי: ורידים, עצבים, לימפה, עורקים, גידים, בשר, עור.

העיניים ייפקחו ותראה שכל תא, כל חלק ממנו תלוי באופן מלא בבורא. אז אתה פשוט תיכנע, מבלי לדעת מה לעשות. דווקא אז תתנתק ממנו לגמרי, ותהיה דומה לו לחלוטין, ולכן גם עצמאי.

אבל יכולים לגלות את זה רק אותם אנשים שמתייסרים מהשתוקקות לגלות, במה הבחירה החופשית שלהם. הם אינם מסוגלים לחיות בחוסר חופש. ואילו רוב בני האדם מסתפקים בחיים שלהם בדרגה הבהמית.

בעבר זה פשוט הדהים אותי. גרתי אז בלנינגרד, שנקראת היום סנט-פטרבורג והיה לי חבר שנסע לאפריקה בענייני עבודה. הוא סיפר כיצד בני האדם חיים שם: "שום דבר לא יעזור. לא ניתן לעשות כלום"

"למה?"

"מפני שעונשים לא משפיעים עליהם. אם תכלא את האדם בבית הסוהר,  תיתן לו מזרון לישון ומנת אוכל, הוא לא צריך יותר. הוא עד כדי כך מאושר, שהוא הולך לבית הסוהר מרצונו החופשי עבור מזרון ומנת אוכל.

לכן השאלה אודות חופש איננה שאלה פשוטה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 12.05.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest