דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לבדוק שהבקשה נכונה?

כיצד לבדוק שהבקשה נכונה?

שאלה: כיצד ניתן לבדוק שהבקשה שלנו מבוררת ונכונה?

תשובתי: אם אנחנו מצליחים לבצע את מה שאנחנו מבקשים, סימן שהבקשה הייתה נכונה. אני מגלה בתוכי חסרונות ומבקש לתקן אותם, ואז אני רואה שלאחר זמן מה (כי בעולם שלנו זה הרי לוקח זמן) אני באמת מבין את זה, רוצה את זה, נמשך לזה ומסוגל לעשות את זה.

כל ההבחנות הקודמות נעשות ברורות לי יותר. כל הפעולות וההזדמנויות להתקרב לאחרים, שנראו לי לגמרי לא מציאותיות, לא רצויות ודוחות – פתאום אני מתחיל להסכים איתן ולרצות אותן.

אני מותח פחות ביקורת ויכול להתקרב יותר לאנשים, מתוך ההבנה שרק בקשר בינינו אפשר להרגיש את הרוחניות. אני תופס בצורה נכונה יותר את ההגדרות הרוחניות, ומבין שמדובר על הקשר הפנימי בינינו, כי דווקא שם מתגלה העולם הרוחני, והכללות של כל תכונות ההשפעה – היא הבורא.

אני מבין שהרוחניות מושגת כתוצאה מהמעשים הפרקטיים בעולם הזה, שנברא במיוחד בצורה כזאת, שמאפשרת לנו לבצע בו פעולות אפילו ללא כל רצון וכוונה מקדימים. אנחנו יכולים לחייב את עצמנו לעשות את זה, כשם שאנחנו מבצעים בעל כורחנו ובניגוד לרצוננו פעולות רבות אחרות: הולכים לעבודה וממלאים את יתר ההתחייבויות שלנו.

בעולם הרוחני לא יכול להיות דבר כזה, מפני ששם קיים רק הרצון עצמו, הגולמי. ואילו בעולם שלנו, מפני שעל הרצון הזה מתלבש הגוף הגשמי, הגוף הזה יכול לבצע פעולות אפילו בניגוד לרצון שלו. ובזכות זה אנחנו יכולים להתקרב לחיבור שלנו מתוך המצבים שמנוגדים אליו לחלוטין. זאת היא תכונתו הנפלאה של העולם הזה!

לכן כדי לרכוש את המדרגה החדשה הבאה, אנחנו תמיד נאלצים ליפול לעולם הזה, כלומר ליפול תחת שליטת הגוף שלנו. לא מדובר על הגוף הבשרי, אלא על הרצון המנותק מהרוחניות, שמאפשר לי לבצע פעולות אפילו ללא רצון.

ולכן אני מתחיל כל מדרגה רוחנית מפעולה גופנית, גשמית: עם הרצון האגואיסטי, עם הכוונה למען עצמי, עם ההשתוקקות להרוויח ולקבל שכר. ולאחר שהתחלתי בצורה כזאת, אני כבר יכול להמשיך הלאה, לפעולות הרוחניות.

כך זה קורה בכל מדרגה, עד גמר התיקון. לכן העולם הזה חייב להתקיים. אחרת לא תהיה לי אפשרות לגשת בצורה עצמאית לכל מדרגה רוחנית חדשה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 23.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לראות את האור העליון
כיצד להשיג בקשה נכונה?
הריקנות שלפני הגילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest