דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד הבינה עובדת עם הנשמות

כיצד הבינה עובדת עם הנשמות

laitman_2010-10-04_zohar_us-70.jpg

אנחנו לומדים את הקדמת ספר הזוהר שנקראת "מי ברא אלה". כאן מסופר על הבינה דאצילות, על כיצד שלושת הספירות העליונות שלה (ג"ר או מי) יצרו את שבע הספירות התחתונות שלה (ז"ת או אלה). ג"ר ברא, כלומר הוציא מחוץ לעצמו (בר) את החלק התחתון שלו, אח"פ. בירידתה לזעיר אנפין ולמלכות היא יכולה עכשיו להתכלל באופן הדדי עם הנשמות שעולות אל המלכות מעולמות בי"ע, בכך שרוצות להיתקן ולהתאחד.

הנשמות מבקשות כוחות לאיחוד, ואין להן צורך בשום דבר אחר פרט לזה. הן מבינות שעל ידי זה הן תירכשנה כלי שבו יתגלה הבורא. וחוץ מזה הן מבינות שהכוחות העצמיים שלהן אינם מספיקים לאיחוד כזה, כאן דרוש כוח עליון. ולכן הן מעלות את הרצון שלהן למלכות דאצילות, ובזה מעוררות אותה להתחבר עם זעיר אנפין לאחד שלם – לזו"ן.

ואז זו"ן מגלים שבהם נמצא החלק התחתון של הבינה, אלה, והחלק הזה מעלה אותם אל הבינה עצמה, אל המי. וכתוצאה מכך הנשמות, המלכות, זעיר אנפין ושני חלקי הבינה, מתאחדים למעלה ומקבלים שם את כוח האור, את אותה התכונה ששורה בצורה משותפת בחלק העליון של הבינה, תכונת ההשפעה. כך מי יוצר את אלה, ואחר כך מתקן את הנשמות שעלו לבינה.

אם אנחנו רוצים לפעול לפי הדוגמה שמביא ספר הזוהר, אז אנחנו צריכים להשתדל לגלות בינינו רצון, נחיצות לעלות למלכות דאצילות, כדי להיכלל באח"פ דבינה. נחיצות כזאת תידלק באדם כשהוא ירצה להפוך להיות חלק מהקבוצה, כי הרי מלכות דאצילות מזהה ונענית רק על הרצון הזה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עבור מי לדרוש איחוד?
אינך יכול להתווכח עם הבורא
מעלית רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest