דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד הבורא קושר אותנו אליו?

כיצד הבורא קושר אותנו אליו?

אדם שלומד את חכמת הקבלה מתחיל להרגיש בהדרגה שהבורא ממלא מווביל אותו, מציב לפניו כל מיני בעיות. אחר כך מתגלה שהבורא יכול לפתור את הבעיות הללו ובאופן כזה קושר אותנו אליו.

לאדם לא נשארת ברירה אחרת, אלא להיות מקושר עם הבורא. תחילה הוא רואה שאין לו לאן לברוח ואחר כך הוא מבין שזה אפילו טוב, מפני שבאופן כזה הוא מאלף את האגו שלו, כדי להיות קשור לבורא. בהמשך האדם מרגיש, שמתרחשת בתוכו התפתחות נפלאה, הוא מתחיל לקבל מהבורא את תכונת ההשפעה.

הבורא משפיע עלינו. הטבע שלו, זה להשפיע ולאהוב. באדם, שכל חייו הרגיש צורך לקבל ולשנוא, מופיעות פתאום תכונות המנוגדות לו, תכונות של השפעה ואהבה. בשלב זה הוא מתחיל כבר בעצמו לבקש מהבורא: "תשפיע עליי בכזאת צורה, שאני אשתנה, שאהפוך להיות דומה לך, ארכוש תכונות חדשות: אני אשפיע, אוהב". האדם מרגיש שהתכונות האלה ממלאות אותו בתחושה של שלמות, שהן למעלה מהגבלות ארציות.

תכונת ההשפעה נותנת לאדם הרגשה של יציאה לדרגת הקיום הבאה תחושה של: "אני לא אמות, לא אאבד שום דבר. להיפך, אם אני אשפיע, אצא "מעצמי" ואתחיל להרגיש את עצמי בתנועה, בהתפתחות ובמילוי תמידיים ונצחיים, מבלי להרגיש אף פעם חסרון בשום דבר. עליי רק להשתדל יותר להשפיע. דווקא את זה אני רוצה והרצונות שלי תואמים ליכולות ולאפשרויות שלי, כלומר אני נמצא בשלמות".

מתוך שיעור וירטואלי, 13.05.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest