דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / כיבוש רוחני של ארץ ישראל

כיבוש רוחני של ארץ ישראל

כשהעם היהודי נכנס לארץ ישראל, הוא צריך להילחם ללא הפסקה עם הרצונות האגואיסטיים שלו. הדבר הראשון שמחכה לנו, זו תקופה נרחבת מאוד של כיבוש הארץ, כלומר מלחמה פנימית בינינו ומלחמה של כל אחד עם עצמו.

הרי מופיעים בנו המון עוינות ואיבה, שניצבים כנגד האיחוד שלנו במטרה לקבל את אור החכמה המאיר בארץ ישראל. 

כשאיננו מקבלים את האור, אז הוא פועל ומשפיע עלינו בצורה שלילית, כך שמעורר כל מיני בעיות, ועוד כאלה שאנחנו מתחילים לשנוא את כולם, כולל את החברים והאחים שלנו, שאתמול היינו איתם ביחסים טובים.

במדבר היינו יחד כאחד שלם, בדרגת הבינה, ופתאום התחלנו ליפול לתוך תהום שחור ואין סופי, זה נקרא "ארץ ישראל"?! לאן הביאו אותנו?! אתמול התחבקנו זה עם זה, ישבנו סביב מדורה, שרנו שירים, הכול היה טוב, יפה, רגוע. ומה עכשיו?! נשים מגדפות, מסיתות את הגברים זה נגד זה, ילדים הפכו עקשנים! פתאום עם אחד בא להילחם נגדנו, אחר כך שני…!". מתעוררות כאלה בעיות פנימיות!

איך אפשר ממצב נורמלי, רגוע, כשאנחנו נמצאים אמנם בדבקות קטנה, אבל בכל זאת בדבקות עם הבורא, לרצות, מבלי לדעת למה, להתגבר על ההתנגדויות הללו, מפני שזה ציווי הבורא? אנחנו רואים, כיצד מראש מכבידים עלינו את הכניסה למצב העתידי: התכוננו, עכשיו יתחילו להתגלות מחלוקות ביניכם, החיים ייראו נוראיים! לא תוכלו להתאחד! ובזה שתאבדו את האיחוד, תאבדו את הקשר עם הבורא! למעשה, אתה הולכים לתוך הלוע של הנחש, ממנו ברחתם ממצרים.

לכן, בהיכנסנו לארץ ישראל, אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך ששום הפרעה לא תעצור אותנו. אנחנו צריכים להילחם באופן שיטתי, כשאנחנו יודעים שאין דרך חזרה, וכל הזמן עלינו להתקדם קדימה. אנחנו צריכים להבין זאת בצורה ברורה, ואז אפשר יהיה באמת להצליח.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 2.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest