דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / כיבוש ארץ ישראל

כיבוש ארץ ישראל

שניים עשר שבטי ישראל, שנעים במדבר כאחד שלם, בולעים את המדבר בתוכם במידה שמגלים את האגו, מעבדים אותו, מעכלים לתכונת האיחוד ביניהם.

כשהם מתקרבים לגבולות של ישראל, הם מתאחדים באופן שלם ומהווים בפני עצמם את התכונה שיכולה להתחיל לכבוש את האגו. הם לא סתם מתעלים מעל האגו, כפי שעשו את זה במשך 40 שנות נדודים במדבר, כשהאגו התגלה ב-100%, והם רכשו אותו בצורה של הפוטנציאל הרוחני שלהם, אבל יחד עם זה לא היה להם שום קשר איתו.

עכשיו, בהיכנסם לארץ ישראל, הם לוקחים את האגו כמו דחפור עם הכף, ומעכלים אותו בכך שהופכים אותו לאלטרואיזם. לא רק שהם מתעלים מעל לאגו, אלא יכולים בעזרתו להשפיע, לקבל ולשתף פעולה באופן הדדי ביניהם. זה כבר כיבוש ארץ ישראל, בה קיימים שבעה עמים, שבע תכונות אגואיסטיות עמוקות, אותן צריך לעבד בתוך המלחמות הפנימיות שלנו.

כך העם מתחיל להילחם נגדן, בעיבוד האגו וכל הזמן גורף אותו בתוכו. כיבוש והכנעת האגו, עבודה איתו להשפעה ואהבה נקרא "לקבל על מנת להשפיע", ומסמל כיבוש של ארץ ישראל. "ארץ" נובע מהמילה "רצון". "ישראל", מסמל "ישר אל". לאחר מכן עם ישראל כבר יכול להשיג את המדרגה שנקראת "בית המקדש". רכישת הרצון הכללי שבו אפשר באופן מלא לגלות את הבורא, בהתגלות הגבוהה ביותר שלו, זה נקרא בניית בית המקדש הראשון (דרגת "מוחין דחיה"), היכן שמתגלה האור העליון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest