דף הבית / קבלה ומדע / טבע / כטרנזיסטור קטן במערכת הטבע

כטרנזיסטור קטן במערכת הטבע

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: לא ברור, מה כל כך רע בגלובליזציה? הביאו לי עוגה מאיטליה לארה"ב, כל העולם הוא כפר אחד קטן. אז זה טוב, לא? מה רע בדוגמא הזאת עם העוגה?

תשובה: זוהי דוגמא לכך, שהאנושות מסתכלת על הכול מנקודת מבט של כדאיות ורווח קטן של פרט אחד מבלי להתחשב בכל שאר הטבע. וכמובן, שחישוב כזה אינו יכול להיות נכון. הרי לא יתכן שמחצית אחת של האנושות נהנית מעוגות שמיובאות לשם כך מן הצד השני של האוקיאנוס, בעוד שלמחצית השניה אין אפילו פרוסת לחם יבש. אם מדובר על איזון כללי, שוויון ואיחוד, אז כל אחד חייב לקבל רק את מה שנחוץ לו.

אבל קודם כל חייבים לגלות את הטבע ברמה הגלובלית, לגלות את הכוח העליון הכללי, הכוח שמנהל את הטבע. לראות עד כמה אני כלול בתוך הכוח הזה, מושחל בתוכו, עד כמה אני קשור אליו באופן הדדי, בכל המחשבות והרצונות שלי. אני כמו טרנזיסטור בתוך מערכת אלקטרונית ענקית. אני ממש מולחם בה! אם אני ארגיש שאני נמצא בתוך הטבע, בתוך הבורא, אז אעשה את החישוב הנכון!

זאת אומרת, קודם כל אני צריך ללמוד להתחבר בצורה יותר ויותר חזקה עם הבורא ועם כל הבריאה, ועל סמך זה לעשות את החישוב. קודם חיבור, לאחר מכן חישוב, ורק אחר כך פעולה. לכן, קודם כל צריך להקשיב וללמוד. אנחנו כבר גרמנו מספיק צרות כשפעלנו בלי החשבון הנכון.

פוסטים קודמים בנושא:
לימוד "תפיסת המציאות"
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, גלובליזציה

2 comments

  1. הקשר שבין גלובליזציה אגו משבר כלכלי וקריסת הכדורסל האירופאי

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3728825,00.html

  2. האם לאישה אין יגיעה פנימית ? האם אישה היא כבר מתוקנת ובסדר איך שהיא ? וצריכה ללמוד רק את בסיסיי הדברים ? על מנת לתמוך במי שכן צריך לעשות יגיעה בפנימיות , הגברים ? מה עם אשת תלמיד חכם ? ומה לגבי אישה שמגדלת תלמיד חכם ? האם חובת העברת התורה היא רק מאב לבנו ? והנשים, לא צריכות כ"כ להתאמץ כי הן כבר מתוקנות כפי שהן ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest