דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח, שאחריו תפרוץ כל האנושות

כוח, שאחריו תפרוץ כל האנושות

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 5

בדורות הקודמים היו קיימות קבוצות קטנות של מקובלים, והייתה להן אפשרות לבוא באופן עצמאי להכרת הבורא, כוח הצעקה הפוטנציאלי שלהם היה מספיק כדי שהוא יתגלה להם. הרצון שהיה ברשותם היה מספיק להם.

לנו זה לא מספיק. אנחנו מהווים חלק של האנושות, ואנחנו לא מנותקים ממנה כמו המקובלים מהעבר. לכן אנחנו צריכים למשוך אחרינו את כל העולם כדי להשיג צעקה שכתוצאה ממנה יתגלה הבורא. אנחנו צריכים להגיע לתפילה, ל"שער הדמעות", לאפיסת כוחות מלאה יחד עם רצון עצום להשיג את זה. אבל זה אפשרי רק כאשר אנחנו נקבל כזה רצון מהקהל החיצון.

כלומר אנחנו חייבים לצאת לחינוך אינטגרלי של ההמונים. ללא זה לא תופיע אצלנו הנחיצות הפוטנציאלית בגילוי הבורא, בהרגשה, שבלעדיו אנחנו פשוט נעלמים. לכן צריך להשקיע כמה שיותר כוחות, כדי להשיג כזו פריצה. היא מאוד מורכבת וקשה, האדם כאילו קופץ לים סוף, שמסמל את הגבול, שמצידו האחד מסתיים העולם שלנו ומצידו השני מורגש העולם הרוחני.

אבל את נקודת הפריצה הזאת אי אפשר להשיג רק על ידי הרצונות שלנו. אנחנו יכולים לעסוק בחכמת הקבלה, להתחבר בינינו בכנסים אין סופיים, כל הזמן לברר את הנחיצות והצורך בזה, אבל אנחנו צריכים לצבור פוטנציאל של נחיצות לגילוי הבורא.

וזה כל הזמן נשכח על ידינו, מפני שהאגו שלנו כל הזמן מוחק את הזיכרון, כמו גלים שרצים אל החוף ומוחקים איזו תמונה שמצוירת על החול. אנחנו מציירים אותה שוב ושוב, ואילו הגלים כל פעם מוחקים אותה. כך גם בעבודה שלנו. אם אנחנו לא נקבל רצון רציני לגילוי הבורא, אפילו בצורה השלילית ביותר, בירידות הקשות ביותר, לא ייצא לנו שום דבר.

כי בזמן יציאת מצרים העם ברח מתוך פחד שהאגו שלהם שוב יתפוס אותם בשבי. אנשים ניסו להתנתק ממנו, וברגע הכי קריטי ראו שחיל פרעה משיג אותם ומוכן להרוג כל אחד, כלומר לגמרי לנתק אותם מהחיים הרוחניים, להחזירם חזרה לקיום לגמרי אגואיסטי, שפל וחסר משמעות. ואילו מלפנים קיימת האפשרות לצאת אל העולם הרוחני, אבל לפניהם נמצא ים, ואין שום מוצא אחר אלא לקפוץ לתוכו! כאן דרוש מעשה נואש!

חכמת הקבלה, זה לימוד לרומנטיקנים ולא לאנשים רגילים. ואם אדם אחד קופץ קדימה (בעיקרון, זה לא אדם, אלא תכונה פנימית שלנו), אז האחרים עוברים אחריו. לכן כאן דרוש כוח קטן מיוחד שיפרוץ קדימה, והאחרים ילכו אחריו.

בהמשך, לאנושות יהיה פשוט וקל יותר, מפני שהתנאי הזה אינו מיועד לכולם. זוהי רק תכונה אחת שנקראת "נחשון", שאותה אנחנו צריכים לגדל בתוכנו, לחדד כמו להב, וכאשר הלהב הזה ייגע בים סוף, הוא ייפתח.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בבולגריה, 03.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אין דרך חזרה
סמוך למדרגה הרוחנית הראשונה
הרכבת יוצאת…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest