דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח הערבות: תנסו ותיווכחו

כוח הערבות: תנסו ותיווכחו

כל הגלויות של עם ישראל היו גלויות מהערבות. וכל פעם הייסורים התגברו עד לכזאת מידה, שקבוצת אברהם שוב התחברה. אבל, בסופו של דבר, הרצון לקבל גדל עד כדי כך, שאהבת אחים הפכה לשנאת חינם. בית המקדש נחרב, הערבות נשברה והעם מצא את עצמו בגלות האחרונה, שנמשכת עד לימינו אלה.

היום, כפי שמסביר בעל הסולם, עם ישראל דומה לשק של אגוזים, שנמצאים יחד רק מתוך נסיבות חיצוניות. השנאה של העמים האחרים מחייבת אותו להתחבר במידה מסוימת. אבל החיבור הזה אינו מתקיים בקשר הפנימי ולא בקשרים הטבעיים שאופייניים לשאר העמים. בקרב בני ישראל היה קיים רק קשר של ערבות, כאשר ההכרה, ההבנה שלהם, המאמץ שלהם לא היו מכוונים למצב של להיות ביחד. כל עם אחר מאוחד על ידי כוח טבעי "אינסטינקטיבי" ואילו עם ישראל חייב לעבוד על החיבור שלו, אחרת את העבודה הזאת מבצעת השנאה של הסובבים, שלא משאירה לו ברירה אחרת. במקרה כזה עם ישראל מחובר רק בדרגת דומם, הוא לא מתפתח ונשאר בגלות, מפני שלא הולך לקראת החיבור בעצמו, מיוזמתו, לא משתוקק לכך, כדי שבחיבור לגלות את תכונת ההשפעה והאהבה, מה שנקרא "אלופו של עולם", אשר על ידי האות א' עושה את ההבדל בין גלות וגאולה.

לכן, העם, בני ישראל יוצאים מהגלות, כאשר בקשר ביניהם הם משתוקקים לגלות השפעה ואהבה. ולכן היום הם עדיין נמצאים בגלות, עדיין לא מהווים עם. רק שורה של צרות מחזיקה אותם יחד, כדי שהם לא יתפזרו, כדי שיוכלו לממש את תפקידם ולהעביר את המסר הזה לכל העולם. ובסופו של דבר, כדי לעשות נחת רוח לבורא.

זה הוא המצב הנוכחי. וזה אומר, שאת כל הכוחות שלהם בני ישראל צריכים להשקיע בזה, כדי לעבור מהלחץ החיצוני ללחץ הפנימי. אם הלחץ הפנימי יחייב אותם לחיבור חזק יותר מאשר הטילים ושאר הגילויים של השנאה הכללית, אז הלחץ החיצוני ייפסק. עם ישראל חייב כל הזמן לחייב את עצמו לחיבור, בכך שגובר על הלחץ של הגורמים החיצוניים.

אבל היום העם מוכן בסך הכול לדבר על חיבור, וזו פשוט בושה. זהו מצב לא נכון, כאשר הבורא מעורר אותו לחיבור דרך שונאים מאומות העולם. לא בזה היא העבודה האמיתית של עם ישראל ואין כאן במה להתגאות. האנשים לא בונים ביניהם יחסים טובים ורצויים, ואת כל העבודה הזאת מממשים הכוחות החיצוניים. ובינתיים, חייבים לפתח את הכוחות הפנימיים שלנו, בכך שהופכים אותם לחיבור, ואז כל הלחץ מבחוץ ייפסק. הוא פשוט ייעלם.

קל מאוד לבדוק את זה, כי הקשר ההדדי הפנימי לא יעלה כלום, הוא לא דורש שום דבר, חוץ מרצון והחלטה. אז בואו ננסה ונראה איזו תועלת זה יביא. אין ספק, שזה יבריא את החברה, ישרת את המדינה ויהיה מועיל לכל אחד. לדוגמה, תפחת כמות תאונות הדרכים, הפשיעה, זה ברור. ויחד עם זה אנחנו נעקוב האם זה יעזור בתחום הביטחון, האם זה משפיע על האויבים. אני בעד בדיקה.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מטריית האיחוד המצילה
אנחנו חזקים כשאנחנו יחד וחלשים כשאנחנו מפורדים
עם שאינו קיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest