דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כוח המחשבה הוא הכוח הכי גדול

כוח המחשבה הוא הכוח הכי גדול

photo_rav_gh70_162.jpg

שאלה: האם ככל שאדם מתקדם יותר ברוחניות מחשבתו משפיעה על העולם יותר מאשר מחשבתו של אדם, שעדיין לא התעוררה בו ה"נקודה שבלב"?

תשובה: הרצונות והמחשבות האגואיסטיים שלנו (לב ומוח) לא משפיעים על העולם כלל. הם נשלטים לחלוטין מלמעלה.

למה נאמר, שכל רצון ומחשבה של אדם משפיעים על העולם? כי חוסר תיקונו של האדם וההבדל בינו לבין ה"רשימו", שמתעורר בו, משפיעים על העולם, אבל לא שאיפתו האישית. זאת אומרת, הוא כביכול משפיע על העולם על ידי חוסר התיקון של רצונותיו ומחשבותיו.

להשפיע לעולם במודע ובצורה מכוונת אפשר רק בעזרת רצון, המותאם לרשימו, שמכוון להתפתחות. כלומר, רק במימוש נכון של הרשימו.

הכול תלוי בכוח המסך, בתכונת הנתינה. רק זה משפיע על העולם. כוח המחשבה הוא הכוח הכי גדול. ובכלל, ככל שהכוחות גדולים יותר, כך הם מוסתרים מאתנו יותר. ככל שהאדם גבוה יותר מבחינה רוחנית, כך גם כוח המחשבה שלו גדול יותר. הכוחות הפיזיים פועלים רק במימד שלנו של זמן, מקום ותנועה, ואילו הכוחות הרוחניים אינם מוגבלים בזמן, מקום ותנועה. ראה מאמרו של בעל סולם "אחור וקדם צרתני".

פוסטים קודמים בנושא: מציאות מדומה

3 comments

  1. האם הכלל הנ"ל תקף גם לכוח הדיבור ? שרק אנשים שהם ברמה רוחנית מאוד גבוהה יכולים להשפיע על העולם במילים שהם אומרים, ולא כל אחד משפיע- פה בעולם הזה ? 

  2. יונתן אמויאל

    שלום רב,

    אני צופה בכם מידי ערב בטלויזיה עד השעות הקטנות ובאמת נהנה ללמוד

    יישר כוח .

    אם זאת מתעוררות המון שאלות ששאשמח  אם תענו עליהם ?

    היכן כל התורה קריא עשרת הדיברות ,תנך ,תריג מצוות ועוד משתלבים בקבלה ? ואם הם לא מדוע לומדים תורה ומצוות ?

    לפי הבנתי מכבוד הרב לייטמן הכל מתחיל ונגמר "באהבתה לרעך כמוך " משפט כל כך קצר שמכיל בתוכו עולם ומלואו ,לעניות דעתי בעולמנו אנו האדם הפשוט ייפרש זאת בנתינה ,הקשבה ,הבנה ,וכו' אך עם זאת הדבר ייעשה לא בלב שלם כיוון שאותו אדם עושה זאת בכדי לקבל דבר מה בין אם רוחני לבין אם גשמי .

    לכן לפנים לשורת הדין האדם צריך להגיע למודעות עצמית גבוהה ורק לאחר מכן יוכל לאהוב את עצמו ואז את הזולת ,זה יכול למנוע המון "נפילות".

    שאלה שנייה אם יורשה ע"פ הקבלה (לפי מה שהבנתי ) ישנם 4 שלבים עד לקבלת האור המלא מה קורה לאדם שהיתקרב לאור אך לא הגיע היינו עבר רק 2 שלבים ונפטר לא עלינו ?

     התורה מתחילה באות ב ונגמרת באות ל שכן מהתחלה ועד הסוף או להפך הכל מתחיל ונגמר  ב"לב " למה לא פשוט ללמוד תורה הרי בחכמה נכתבה ?

    בתודה מראש, יונתן

  3. שלום רב

    האם אדם יכול לבקש בעולם הזה שהקב"ה יעזור לו בהכרחיות בעולם הזה, כגון פרנסה , בריאות  וכו'… 

    האם אדם יכול להתפלל ולבקש בתפילה דברים כאלה שצריך בעולם הזה שניראים לו הכרחיות ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest