דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח הכנסים – לא ניתן להשוות את זה עם שום דבר אחר

כוח הכנסים – לא ניתן להשוות את זה עם שום דבר אחר

שאלה: האם הכנסים הם הסיכום של העבודה המעשית? ומה אתה יכול לומר על הכנס הקרוב בצפון אמריקה?

תשובתי: אני מתייחס בצורה חיובית ביותר למפגשים מהסוג הזה וחושב שהם הזדמנות להתקדמות גדולה. אני רואה שבכל פעם אני מצליח להעביר ולתת הסברים יותר ויותר פשוטים וקרובים לבני האדם. כולם מבינים אותי טוב יותר, ואנחנו יותר ויותר מתקרבים זה לזה.

כל מפגש מהסוג הזה הוא קפיצה כלפי מעלה. נוכחות חד-פעמית בכזה כנס שווה לחודש של לימודים סדירים. זה נותן לאדם התרשמויות פנימיות וחיצוניות, הרבה תוצאות חיוביות.

פעם בשנה אנחנו עורכים כנס באמריקה הצפונית, ותשתדלו לא לפספס הזדמנות כזאת. אם בעיקרון יש לכם אפשרות להגיע, אך נדמה לכם שחסרים לכם הזמן והאמצעים, זהו מכשול שבכוונה מציבים בפני האדם מלמעלה. עליך לברר עם עצמך באופן אמיתי, ולהבין שאתה עומד בפני החלטה מאוד חשובה. מי שיש לו הזדמנות כזאת פעם בשנה ואינו מגיע, מפסיד הרבה מאוד, הוא כבר מפסיק להיות קשור לדרך הזאת.

ודאי שקיימות סיבות אובייקטיביות שבגללן לא ניתן להגיע בשום פנים ואופן, כאילו מחזיקים אותך בכלא. אך אם האדם יכול ופשוט קשה לו, זה כבר אינו תרוץ. זהו ניסיון מלמעלה, ואתה חייב לדלג מעל למכשול שהציבו בפניך.

בכנס מתאספות קבוצות רבות ושונות, כמו גם אנשים בודדים. זוהי עוצמה שונה לחלוטין. ואנחנו מצטרפים משם לכל העולם. אני אשתדל להעביר את המטען הפנימי לאנשים שנמצאים ברגע הנתון לפניי, כל כך קרוב. ואנשים מרגישים את זה לאחר הכנס, בהשוואה לאלה שיכלו להגיע ולא הגיעו.

ייתכן שזה אפילו לא כל כך משנה כיצד ללמוד בכל יום, בקבוצה וירטואלית או בקבוצה פיזית. זה תלוי באדם וביחסים בקבוצה. אך לא הקבוצה הוירטואלית ולא הפיזית אינן יכולות להחליף כזה מפגש כללי, שבו מתאספים מאות או אלפי בני אדם ומתחברים יחד.

ישנם אנשים שעזבו את הקבוצה מכל מיני סיבות, אך כנס זה משהו אחר, וכל אחד מגיע ללא כל מיני חשבונות על יחסים כלשהם בקבוצה ולא על שום דבר אחר. הוא מגיע כדי להתחבר עם הכלי העולמי ולעלות למדרגה רוחנית חדשה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.03.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest