דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח האיחוד בלתי מנוצח

כוח האיחוד בלתי מנוצח

מיכאל לייטמן

מסך – זהו כוח אנטי-אגואיסטי, אשר חוסם את מעבר האור ומאפשר רק לחלק מהאור להיכנס פנימה, אל תוך הפרצוף הרוחני (הנשמה) ולהפוך ל – "אור פנימי". את חלק האור, שאותו לא ניתן לקבל בעל מנת להשפיע, המסך משאיר בחוץ, ואותו אור הופך ל – "אור מקיף".

האור הפנימי והאור המקיף – הפוכים זה לזה, למרות שזהו אור אחד, ורק המסך הוא זה שחילק ביניהם, בכך שהתייחס אחרת לכל אחד מהם.

ניתן להמשיל זאת לשני חברים שבאים אלי ורוצים להיכנס, ואני אומר לאחד: "תיכנס", ולשני: " לך מכאן איני רוצה אותך !". כיצד שניהם יתייחסו זה לזה כעת? הרי גרמתי לפירוד ביניהם!

גם כאן זה אותו הדבר. המסך חוצה את האור, שהגיע כאחד שלם, לשניים וכעת שני החלקים האלה נבדלים זה מזה. אך ההבדל ביניהם הוא רק ביחס של המסך לכל אחד מהם.

לכן שני האורות האלה שואפים לבטל את המסך, כדי לשוב ולהתאחד. הם מרגישים, שהמסך מפריע להם. האור הפנימי רוצה לבטל את המסך, כדי שגם חברו יתקבל. ואילו האור המקיף אומר: "אם לא שנינו, אז אף אחד !".

ואז למסך לא נשארת ברירה. הוא מבטל את החלטתו, מזדכך, עולה ומגרש את כל האור. איזו החלטה למעשה אני מבטל? ההחלטה שלי לחלק את האור לשניים. עלי להסיר את המחיצה שיצרתי ביניהם.

זה נקרא החלשות (הזדככות) המסך. איחוד האור חזק יותר מהגבול שרוצה ליצור בתוכו מסך. בכוח האיחוד שלו, האור מנצח את המסך!

מתוך השיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 19.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
מה זה מסך ?
המרשם לתענוג נצחי

One comment

  1. "הנה מה טוב ומה נעים שבט{שבת} אחים גם יחד"

    שבת שלום !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest