כוח האור הוא נשק על

כאשר אנחנו מסבירים לקהל החיצוני שלחיות טוב אפשר רק אם פועלים לפי חוק הערבות ההדדית, אנחנו לא אמורים להסתפק בשכנוע בלבד. זה לא ישאיר שום דבר בלבם של האנשים, בדומה להוראות של המורה בבית הספר שפשוט עוברות ליד האוזן של התלמיד.

על מנת שבאמת נשפיע על האנשים, חייבים לפעול לא על ידי הכוח שלנו, אלא על ידי כוח האור. הרי אתה מביא לו את הידע על משהו שאינו קיים בטבע שלנו. והם אמורים להאמין לך ולהרגיש שהמילים שלך הן אמיתיות, שישנה בהן אפשרות מוחשית לממש את דבריך.

אך באמצעות איזה כוח ניתן לממש זאת? אנשים לא יאמינו לנו ויחשבו עלינו כעל חולמים תמים. כיצד להסביר להם בכמה מילים את שיטת החינוך האינטגרלי כך, שהם ירגישו מאחורי זה כוח אמיתי ולא ישייכו אותך לקיבוצניקים או לקומוניסטים?

אחרת אתה סתם תספר להם על הנחיצות לאהוב אחד את השני ואז ישאלו אותך: "מה, נפלת מהירח, אתה לא רואה באיזה עולם אתה חי?", אתה בעצמך אינך דואג לאחרים כפי שאתה מזמין אותם לדאוג. אתה מדבר על דברים לגמרי לא מציאותיים, ואף אחד לא יקבל אותם חוץ מעוד כמה אלפים כמוך.

הבורא מעורר את אלפי האנשים המיוחדים האלה בכל העולם ונותן להם כוח להתחבר יחד. אמנם כל זה אינו קורה בזכותנו – הכול נעשה על ידי הכוח העליון שמחזיק אותנו. אז באיזה אופן להסביר לכל שאר האנשים כיצד להגיע לחיים טובים?

אנחנו מבינים שהבורא מתגלה רק בעולם הזה בתוך הרצונות, רק בשטח הזה, אין מקום אחר לגילוי. היחסים שלנו אמורים להשתכלל ולהשתפר ואז נרגיש שכוח האהבה מתפשט בינינו. זהו הבורא. אנחנו נגלה אותו, אך נגלה דווקא כאן, כפי שמלמדת חכמת הקבלה שהיא שיטת גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה! כל העולמות הרוחניים, הם הקשרים היותר משוכללים המתגלים בינינו. הם לא נמצאים בשום מקום אחר, רק כאן.

לכן, אפשר לצאת לקהל הרחב אך ורק אם יש לך הכוח שמסוגל לשנות את האדם. כאשר באתי לאנשים בעלי הבנה והסברתי להם מה אני מתכוון לעשות, הם מייד ענו: "אתה רוצה לשנות את טבע האדם?! לך ותנסה!", אנשים חכמים, מדענים שמכירים את הטבע האנושי של העולם הזה, כגון, פוליטיקאים, ביולוגים, סוציולוגים, הם מבינים שזה לחלוטין בלתי אפשרי, זה כמו לשנות מינוס לפלוס או לבטל את כוח המשיכה. ואם זה בלתי אפשרי, אז על מה יש כאן לדבר?

לכן, קודם כל אתה בעצמך צריך להיות בטוח שיש לך את כוח המימוש על מה שאתה מדבר. כאשר אתה פונה למישהו, אתה חייב להיות מסוגל להעביר את ההרגשה שאתה אכן מדבר על דברים אמיתיים שניתן לממשם. בלי זה, במקום ההסבר יצאו מזה סתם חלומות מתוקים. אנחנו צריכים להעביר לאדם שמולנו את ההרגשה שאנחנו נמצאים בערבות, שיש בינינו חיבור, התכללות הדדית, משהו שמעל הטבע שלנו.

אדם אינו מודע למהות הטבע שלו, אך הוא ירגיש שהגיע אליו מעין אדם עליון בעל יכולות חדשות, מבט חדש, תפיסה, כוח יוצא דופן, שמחזיק בידיו "כלים" עבור מימוש המילים שלו. אך זה אפשרי רק בתנאי שתהיה מצויד בערבות, אחרת האור העליון לעולם לא יגיע איתך ולא יפעל דרכך. האור מתגלה באמצעות כלי הערבות ואז מתחיל לעבוד.

ואילו ללא הערבות פועלים בך רק האגו שלך ומניעים אגואיסטיים. אם האדם לא ירגיש בך מעין כוח מיוחד, הוא פשוט יצחק עליך. כלומר, בצורה כזאת של ייסורים הוא יגרום לך להבין שעליך להשתנות. הוא אמור לראות בך משה שיורד מהר סיני עם לוחות הברית בידיו מוקף בקרנות האור ועם פנים זוהרות!

כזה כוח פנימי על-ארצי הוא צריך לראות בך. אתה מראה לו דוגמה להתנהגות חברתית ברמה שמעל לעולם הזה. ואז האדם יסכים וגם ירצה לקבל אפשרות להיות כזה ויקבל את ההצעה שלך.

מתוך שיעור על פי מאמר ל"ח "יראת ה' הוא אוצרו" מתוך ספר "שמעתי", 01.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רומנטיקנים חסרי תקנה או ריאליסטים
לא סתם קריאות ריקניות
טוב מעט בכוונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest