דף הבית / אקטואליה / כוחה של ארץ ישראל

כוחה של ארץ ישראל

הערה: לאחר פינוי ישובים יהודיים מרצועת עזה התרחש מקרה מעניין. התוצרת באדמות הללו גוּדלה בטכנולוגיה מסוימת על אדמת חול, יוּצאה לחו"ל ונחשבה לטובה ביותר.

כאשר נחתם הצו שעל כל היהודים להתפנות משם, אחת המשפחות שהיו לה מטעים גדולים, השאירה אותם לאוכלוסיה המקומית, מפני שהמנהלים והעובדים היו כולם ערבים. כעבור זמן מה התקשר המנהל לבעל הבית הקודם ואמר: "תשמע, אני מנהל של המפעל הזה 20 שנה, אני מכיר את כל הטכנולוגיה  מא' ועד ת'. אף אחד לא יודע אותה יותר טוב ממני. אתם הייתם כאן, הכול גדל ופרח, עזבתם, אנחנו עושים הכול באופן זהה אבל שום דבר לא קורה".

תגובתי: קיים קשר של העם היהודי עם הארץ (האדמה) הזאת, אבל הוא עדיין לא לגמרי נכון בזמננו. קשר נכון של העם היהודי עם הארץ שלו נוהג בהתאמה עם הארץ הזאת, כלומר מתקרב אליה, האנשים מתקרבים אלה לאלה. אם הקשר יהיה נכון, הארץ תאכיל את כל העולם. את כל העולם! היא תניב הישגים מדעיים, גילויים והישגים טכנולוגיים, שיעלו את האנושות למעלה מהטבע. מדוע? אתם יכולים לחשוב על כך כמה שתרצו, אבל לא תנחשו. מפני שהעולם שלנו ניזון על ידי כוח עליון מיוחד שנותן לעולם שלנו, לכדור הארץ שלנו, לכל כוכב הלכת, לאוויר וכן הלאה, את כוח ההתרבות, כוח הרבייה והגדילה, כוח שנקרא "כוח הא-לוהות". בלעדיו ודאי שהכול ידום וינבול.

לא יעזור לנו דבר, פרט לתרופה היחידה, האיחוד שלנו. דרך האיחוד שלנו נתחיל לנטרל את הכוחות הרעים של העולם, נעורר בעולם טוּב ושפע, נעורר את הכוחות העליונים של הטבע, שיאפשרו לנו לא רק להתקיים נכון בינינו, אלא גם יאכילו וישקו אותנו, ילבישו אותנו ויעצרו את בעיית שינויי האקלים. הם יעשו הכול ויאזנו באופן מלא את חיינו.

והעיקר, האנושות תרכוש סוף כל סוף ידע על מטרת קיומה. מפני שלמעשה, איך שלא נחייה, מה שלא יהיה איתנו, בכל מקרה נשאל את עצמנו בשביל מה אנחנו קיימים. הרי הקיום, בין אם הוא רע או בין אם הוא טוב, בסופו של דבר מסתיים ללא תועלת וללא תכלית.

אז כדאי שנתחיל להבין מהי מטרתנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest