דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוונות טובות וכוונה נכונה

כוונות טובות וכוונה נכונה

מצד אחד, המצוות "בין אדם לחברו" חשובות יותר ממצוות "בין אדם למקום", כי מאהבת הבריות הוא בא לאהבת ה'. אולם מצד שני, אסור לשכוח את המטרה הסופית – אנחנו חייבים לבנות בצורה נכונה יחסים הדדיים בינינו רק כדי ליצור קשר עם הבורא.

אחרת, אנחנו פשוט נראה דוגמה של "יפי נפש" – ננסה לנצח את המשבר, לשפר את מערכת החינוך, להפוך את האנשים לטובים ומאושרים יותר… כל זה מביא לעולם רע וכרוך בשבירה גדולה עוד יותר. כי אנחנו בכך מסיתים את האנושות מהתוכנית הפנימית שקיימת בה, ומובילים אותה לדרך צדדית. ואז, האנשים ירגישו ייסורים עוד יותר גדולים, כדי לעזוב את הניסיונות האלה, כמה נפלאים שהם לא יהיו.

אנחנו רוצים להפסיק את הרעב, להפוך את כולם לבריאים, למלא את כולם בשמחה… אבל אם, יחד עם זה, אנחנו לא מכוונים לדבקות עם הבורא, למטרת הבריאה, אם לא מתכוונים לעשות נחת רוח לבורא ולאפשר לו לגלות את עצמו, אם במקום דרך ישרה למעלה אנחנו בוחרים בדרך צדדית, אז יידרשו לנו ייסורים נוספים כדי לחזור למסלול הנכון.

באופן כזה, על ידי הפעולות הלכאורה טובות שלנו, אנחנו נזמין תוצאות רעות. על זה נאמר: "שב ואל תעשה עדיף".

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 12.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"בתוך עמי אנוכי יושבת"
האהבה לבורא – סוף ההתפתחות המרתונית
לא תעשה לך פסל

2 comments

  1. לאה ירסקי

    השאלה הגדולה איך אנחנו יוצרים קשר עם כל יפי הנפש כדי שיחפשו כמונו את הקשר אל הבורא, שיבינו את הנחיצות לכך, במקום לשים אותם בצד.בתנועת הערבות מנסים כיום ליצור קואליציה נפלאה בין כל הארגונים שרוצים ערבות וברור שחלק גדול מהם לא מחפשים קשר עם הבורא. איך אתה רואה את תהליך הקירוב שלהם אלינו.

  2. לאה ירסקי

    בהמשך התשובה שלך לליאור.איך אנחנו כן מוצאים דרך אל יפי הנפש ולא דוחים או חוששים מעבודתם כי הרי הם מרגישים יותר את הטבע ואכפת להם מאד ממה שקורה,הרי שעשו חלק גדול כבר מהדרך. הם ממש חשים את הטבע ומזדהים איתו וכואבים את חוסר האיזון שקיים. צריך להשקיע יותר מחשבה וכוונה לקרב את כל האנשים החיוביים אלינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest