דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוונה הנסתרת מהעין

כוונה הנסתרת מהעין

"שורש כל החטאים הוא הגברת השמאל על הימין. לכל אדם יש שורש למעלה. ואדם החוטא מגביר את השמאל ומפריד אותו מהימין ועושה מחלוקת בין ימין לשמאל, כמו שהייתה מחלוקת ביניהם מטרם שקו אמצעי כלל אותם." (ספר הזוהר עם פירוש "הסולם", פרשת "ויקרא", סעיף 411).

בעולם הזה כל הפעולות שלנו אינן מאופיינות בשום דבר אחר, חוץ מכוונות. אם, נניח, אני הורג איזה אדם, אז הכול תלוי איזה אדם בדיוק. אם אני הורג איזו חיה, אז העיקר הוא, בשביל מה אני עושה את זה: יכול להיות שאני הורג סתם כך למען השעשוע, ויכול להיות שאני רוצה להעניק מתנה למישהו.

כלומר, כל המעשים שלנו מאופיינים על ידי הכוונות, כי אותו המעשה יכול להביא לתוצאות נוראיות, ויכול להיות שיביא לתוצאות טובות. אבל הכוונות שלנו הן נסתרות. לכן חכמת הקבלה נקראת "תורת הנסתר". היא מלמדת אותנו לשלוט בסוד שלנו, בכוונות האמיתיות והנסתרות שלנו שנמצאות מאחורי ההחלטות והרעיונות שלנו.

כאשר אנחנו מתחילים לחקור את עצמנו באופן רציני, אנחנו מגיעים למסקנה שאנחנו אגואיסטים בכל, שכביכול פועלים לטובת עצמנו, אולם למעשה, רק גורמים לעצמנו נזק. איך אפשר לשנות את עצמנו כדי להביא באמת תועלת לעצמנו? זו בעיה.

כי כל העבודה שלנו היא עבודה פנימית, לכן היא נקראת הלימוד הנסתר. עין זרה אינה רואה איך האדם עובד על עצמו, מי הוא ומה הוא מהווה בפני עצמו, מפני שמתרחשים בנו שינויים פנימיים ולא חיצוניים.

כאשר האדם מתחיל בעבודה רוחנית, הוא מתכנס בתוכו, הופך ליותר פשוט, אבל יחד עם זה נראה לכולם קצת מוזר. כי מתפתחים בו בהדרגה ערכים אחרים לגמרי שאינם מקובלים בחברה, שיכול להיות שהם מתגלים כיוצאי דופן עבור הסובבים. אבל זה בסך הכול תופעות שוליות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוונה הגלומה בפעולה
בהשתוקקות לאהבה
התנאי לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest