דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי שלא נראה עוד רע בעולם

כדי שלא נראה עוד רע בעולם

כל העבודה שלנו היא לא לתקן את התכונות הטבעיות שלנו, וגם לא לסדר לעצמנו עולם נוח יותר. כל הרע שמתגלה בנו צריך להתגלות מהר ככל האפשר, ולהראות לנו את פרצופו האמיתי. כלומר, המטרה העיקרית שלנו היא רק לזרז את ההתפתחות שלנו, על מנת לעבור במהירות "מפרֵיים לפרֵיים", מתמונה לתמונה.

אני צריך לעבוד כדי שהמצבים הפנימיים יתחלפו בי מהר ככל האפשר: שיתחדשו המחשבות והרצונות שלי, הלב והמוח, וכך אעבור למצב יותר מתקדם, יותר אמיתי. הכול תלוי במידה שבה אני דוחף את עצמי לפתח יותר את הרגישות שלי, ולקרב את התפיסה שלי אל האור.

רצף השינויים הללו כבר רשום בתוכנה המושרשת בי, ואני יכול רק להשפיע על מהירות השינויים. זהו חופש הבחירה היחיד שלי והדרך היחידה שלי לבטא את עצמי: הסכמתי עם המצב הסופי, עם מצב הבורא, שאליו אני רוצה להגיע. ולכן, עליי לקבל כוחות נוספים מהסביבה ולדחוף את עצמי להתפתחות פנימית, להכרת הרע. עליי להבין שכל המצבים שמתגלים לי ניתנו לי כדי שאברר מה חסר לי כדי להשיג את הדבקות. לחסרונות הללו אני קורה "רע".

כוח ההתקדמות, כוח התאוצה, מגיע רק מהסביבה. כפי שנאמר: "הקנאה, התאווה והכבוד מוציאים את האדם מהעולם". הרי אני בעצמי אינני רוצה את השינויים הללו. הם נגד הטבע שלי, ולא מתחשק לי להשתנות לכיוון ההשפעה. אך בזכות הסביבה שדוחפת ומשכנעת אותי שזה מאוד חשוב וכדאי לעשות זאת, אני בכל פעם נזרק למצב שאני בעצמי מעולם לא רציתי.

הסביבה נותנת לי את הכוח להתנגד לטבע שלי, ולכן אני מסוגל לעמוד בשינויים כאלו לכיוון ההשפעה, ומוכן לבטל את עצמי ולוותר על האגואיזם שלי. הסביבה מחדירה בי כזה רצון להגיע להשפעה, שהוא חזק יותר מהדחף הטבעי שלי לחפש תענוג, וכך אני מזרז את ההתפתחות שלי ומתקדם.

ומכיוון שגילוי הרע שלי הוא מטרתי, הוא הופך מייד לטוב. על כך נאמר: "רק תביט בהם, והם מייד יהפכו לגל של עצמות". הכול תלוי בתפיסת אותן התכונות הרעות שמתגלות בנו. אם אנחנו תופסים את כל הרע שבעולם כחסרונות בתפיסה שלנו, אנחנו מבינים מה עלינו לתקן על מנת לחבר את שני העולמות לאחד. לשם כך עלינו לעורר יותר את הסביבה שלנו, כדי להגיע בעזרתה לתיקונים של מצבנו, כדי שלא נראה יותר שום רע בעולם!

מתוך שיעור בנושא "אין דבר רע בעולם, הכול נחוץ וראוי לתפקידו", 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב
משקפיים שבורות
תקנא בבורא!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest