דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / כדי שהאנרגיה העליונה תצא לעולם

כדי שהאנרגיה העליונה תצא לעולם

לאחר המלחמה בעל הסולם הספיק לעשות הרבה מאוד, להוציא לאור את כתביו, למרות שבעיקרון הם לא רבים. הוא כתב הרבה, אבל בדרך כלל שרף את הרישומים שלו. פעם הוא נתן לנכדו הקטן, בנו של רב"ש, שק עם ניירות, כדי שישרוף אותם, הנכד שלו היה ילד חכם. הוא הבין, שיש בזה משהו ערכי ושמר את השק הזה.

כאשר הגעתי לרב"ש, הבן שלו הראה לי את השק, והתחלנו ביחד להוציא ולמיין את מה שבתוכו. הדבר הראשון שעשיתי, זה לצלם את כל הרישומים האלה. באותם זמנים לא היה פשוט לצלם העתקים של כתבי יד. לכן עשיתי העתקים לרב"ש, וכמובן, העתק אחד לעצמי. אחר כך מאותם רישומים יצאו לאור ארבעה ספרים, "פרי חכם". שניים יצאו עוד בזמנו של הרב"ש. נסענו יחד לפארק, קראנו את הטקסט והוא תיקן אותו. ואת שני האחרונים, כבר הוצאתי לאחר שהוא נפטר.

בעבר המקובלים כל הזמן שרפו את הרישומים שלהם. לפעמים אפילו קברו את כתבי היד שלהם עם הגופה של הנפטר, כפי שזה נעשה עם האר"י שקברו אותו יחד עם כתביו. כעבור זמן מסוים הוציאו את הכתבים מקברו והחלו להעתיק אותם. אותו הדבר היה גם עם ספר הזוהר, שנים רבות הוא היה נסתר, ואז מישהו מצא דפים בודדים ממנו והחל להשתמש בהם לצורך עטיפה.

שאלה: מה משמעות הפעולה שמקובל כותב ושורף?

תשובתי: כאשר למדתי אצל רב"ש, הרבה פעמים קרה שהוא אמר ביטוי מסוים, ואני הסתכלתי עליו ולא הבנתי דבר. הוא המשיך לדבר לפי העניין, שוב הכניס איזה ביטוי לא מובן, למרות שבנושא הנלמד לא היה שום דבר מיסטי.

מקובל עושה כך במכוון, כדי שהידע הזה, הכוח הזה ייצא ממנו לעולם הכללי. בכך שהוא משחרר את זה לעולם העליון, הוא נותן תוקף לקיומו באותה דרגה, שבה הוא קיים בעצמו ולמטה ממנו.

למה הוא לא יכול לומר את זה בזמן שהוא נמצא לבד? מפני שלפניו יושבים "תינוקות", תלמידים שנמצאים בדרגה של העולם שלנו. כאשר הוא מעביר להם משהו, אז דרכם כביכול עוברות המילים הללו, האנרגיה, האור, ומתחילים להשפיע על העולם הכללי.

וכך לא צריך יותר לעשות דבר. לכן המקובלים הגדולים שרפו את רישומיהם.

שאלה: אף אחד אפילו לא קרא אותם?

תשובתי: לא. זה היה מספיק.

שאלה: גם אתה רוצה לשרוף משהו, או שכבר שרפת?

תשובתי: לא. אצלי זו עבודה אחרת. אני מסביר לכם הכול, אומר הכול. אי אפשר אחרת! אין כאן סודות! סוד, זה מה שאתה לא מבין. רק בזה מסתכמות ההגבלות.

גילוי, זו משימה עצומה, זה הדבר הטוב ביותר. עלינו לגלות את תכונת ההשפעה, אין בעולם שום דבר אחר. יש בנו את תכונת הקבלה, וכנגדה את תכונת ההשפעה, שאתה מגלה אחת בתוך השניה, ואלה הם הסודות של הטבע, של כל העולמות.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest