דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כדי להבין את הכתוב בספר הזוהר

כדי להבין את הכתוב בספר הזוהר

laitman_2009-06_3382_70.jpg

הזוהר מספר לנו על המתרחש בעולם הרוחני – על פעולות ההשפעה של הנברא. לכן איננו יכולים להבין אותו, הרי עדיין איננו מסוגלים לבצע פעולות כאלו!

אנחנו נמצאים ברצון האגואיסטי שלנו ויודעים רק כיצד לקבל מילוי, תענוג, וכיצד לפעול כדי להגיע לתענוג הזה. נדמה לנו שהפעולות, שעליהן מדבר הזוהר, מתוארות באיזושהי שפה לא מובנת, כמו צופן סודי, כאילו מדובר במשהו שאינו מציאותי: או בשפת הקבלה, במונחי ספירות, פרצופים, עולמות, או כמשל שבו, כמו באגדה, פועלים השמש, הירח, ההרים, אנשים וחיות. אנחנו לא מבינים ולא מרגישים את כל זה, כי אנחנו איננו נמצאים בתכונת (בטבע) ההשפעה, אלא בתכונת (בטבע) הקבלה.

אילו במקום התכונות הגשמיות האגואיסטיות שלנו היינו מקבלים תכונות עליונות, רוחניות של השפעה ואהבה, היינו מבינים מיד את מה שהזוהר מספר לנו ויחד עם קריאתו היינו מגלים את העולם העליון. ולא כמו ברומן הרפתקאות, בדמיון, אלא במציאות!

אבל משום שהתכונות הרוחניות עדיין אינן קיימות בתוכנו, כל מה שמתואר בזוהר נראה לא מציאותי. לכן הקריאה שלנו בספר הזוהר נקראת "סגולה" – טריק מיוחד. במה הוא מתבטא? אנחנו קוראים ומשתדלים למשוך עלינו כוחות מאותו העולם, מאותה המדרגה, שעליהם מדובר בספר. אפילו אם אינני מבין את הטקסט, אבל רוצה להשתנות, רוצה להרגיש אותו, אז הוא "מאיר" לי עם "אור המחזיר למוטב" (האור המקיף).

הכוח הזה פועל עליי ויגלה בתוכי תכונות חדשות – תכונות ההשפעה, שעליהן מדבר הזוהר. הרי כל ספר הזוהר נכתב בטבע של ההשפעה, ולא של הקבלה ורק לפי הטבע של ההשפעה ניתן להבין את מה שכתוב שם.

מתוך שיעור על מאמר פ"ט "בכדי להבין את דברי הזה"ק" (שמעתי), 29.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
להיכנס לחוכמת הקבלה
העולם המתרחב של הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest