דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי לא לצעוק במדבר

כדי לא לצעוק במדבר

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

הבורא לעולם לא יחבר אותנו סתם כך, תחילה עלינו לרצות זאת בעצמנו! להרגיש שזה הדבר היחידי שחסר לנו ושאותו אנחנו רוצים, בניגוד לכל שאר הרצונות המתעוררים בנו, המנסים בכוונה לכבות את ההשתוקקות שלנו לאיחוד. מעל לכל ההפרעות הללו, אשר רק מחממות את רצוננו להתאחד, הוא גדל כך שאנחנו מתחילים לצעוק!

את הצעקה הזאת עלינו להשיג, כמו שנאמר: "ויזעקו בני ישראל מהעבודה הזאת", אז הבורא יאחד אותנו. ואתה רוצה לשבת, לחכות, מתי זה כבר יקרה מעצמו? זה לא יתרחש מעצמו לעולם! שום פעולה רוחנית לא תתרחש, עד שלא יבנה רצון שלם ומושלם. רצון כזה חייב לבעור בקבוצה. תדאג שהאחרים יתעוררו, ותדרוש מהם שיעוררו אותך. אני מוכן לשלם כל סכום, רק שהם יתעוררו ויעירו אותי. רק הצעקה המשותפת שלנו יכולה להציל אותנו!

ישנם המון בני אדם שמוכנים לצעוק ביחידות, אך אין הבורא שומע את הצעקה הזאת, זוהי צעקה של קול קורא במדבר. אך אם אנחנו נצעק כולנו יחד, וכולנו כאחד, אם יהיה לנו רק רצון משותף אחד, מאמץ אחד, מטרה אחת, אז הוא מייד ישמע לנו, מאחר ואנחנו נהיה ברצון שלנו דומים אליו.

אחרת אינך מושך את האור העליון המחזיר למוטב, לבורא. אין לך לשם כך רצון לקבל את האור הזה. האור הזה צריך לתקן בך את האגואיזם והפירוד להשפעה ואיחוד, ואינך מרגיש את הנחיצות בתיקון כזה. עלינו לבדוק את עצמנו, שכל פעולותינו מכוונות רק להשׂגת התפילה המשותפת הזאת, כדי שרצון של כל אחד יהיה תואם למטרה הכללית המשותפת, והם כולם יתאחדו ויביאו לצעקה, לתפילה, שעליה תגיע התשובה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 30.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
איזו בקשה תישמע?
תפילת רבים
עבור מי לבקש את האור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest