דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי לא להיענש על ידי הטבע

כדי לא להיענש על ידי הטבע

photo_rav_gh70_254.jpg

בעל הסולם. מאמר "השלום": "ומעתה, חשוב לנו מאד, להסתכל במצות הטבע, לידע מה הוא דורשת מאתנו, פן תענישנו בלי חמלה,כנודע. …דהיינו, שכל חבר, מחוייב, מצד הטבע, לקבל צרכיו מהחברה. וכן מחוייב, להשפיע, ע"י עבודתו, לטובת החברה."

אנחנו צריכים להגיע לאיזון עם הטבע. איזון עם הטבע מסמל שאני מקבל ומשפיע במידה שווה, בכך שמהווה חבר נורמלי בחברה. כלומר אני מקבל לעצמי רק מה שנחוץ לי לקיום, ונותן כמה שמסוגל לתת עד הסוף.

זה נקרא מידה (נפח) שווה, מכיוון שרק כך אני מקיים תִפקוּד נורמאלי של כל הגוף החברתי, כמו תא בגוף בריא.

לנו, העיקרון הזה של קבלה ונתינה נדמה כלא שווה: אני מקבל אלפיים קלוריות ביום להזנת הגוף שלי, חופשה, מנוחה, שרותי בריאות וכולי, עבורי ועבור משפחתי, מקבל את כל הנחוץ לי בצורה מינימאלית לקיום, ויחד עם זאת אני צריך לתת את כל מה שאני מסוגל, בצורה מקסימאלית, בצורה יעילה לטובת החברה.

לכן אין כאן וגם לא יכולים להיות שום חישובים, החישוב הוא מאוד פשוט – לתת עד לאפיסת כוחות. אתה פשוט צריך לתת הכל, כמו לאדם האהוב ביותר. אז אתה נחשב לחבר הרמוני בחברה, ואז חברה כזאת תוכל לתפקד.כי לקראת זה פנינו מועדות.

החברה האנושית שלנו תגלה את עצמה יותר ויותר כסגורה על ידי מערכת אינטגראלית ואז מכל אחד תידרש התכללות יותר ויותר גדולה זה בזה, בדומה לתאים בגוף האדם. כפי שתא חי ומתפקד רק כדי לתת את הכל לגוף, ודואג לגוף, כך עלינו להגיע בהכרה למצב דומה.

התוספת הזאת היא מאוד מפחידה. מילא אם היו מחייבים אותי לעשות את זה מתוך חישוב אגואיסטי, למשל היו מראים לי שכל תושבי כדור הארץ, הם הילדים האהובים שלי, היו נותנים לי כזאת הרגשה, אז יום ולילה הייתי דואג וחושב רק עליהם, כמו שהורים חושבים על ילדיהם ואז לא הייתה לי שום בעיה. אולם מראים לי את ההיפך. לא רק שהם לא חשובים לי אלא שׂנואים עלי, ובכלל לא מדאיג אותי מה יקרה להם. ואני צריך להתגבר על הזלזול והשנאה שיש בי, ולהתחיל להתייחס אליהם בעדינות ובאהבה.

הדרישה הזאת מהטבע כלפי האדם, נשמעת פשוט נוראית ובלתי צודקת. הרי הוא ברא אותו כזה אפסי, קטן, עלוב, אגואיסטי. "אז מה עכשיו? אנחנו צריכים לשנות את עצמנו באופן כזה? בעזרת איזה כוח? מה פתאום? בשביל מה?…".

הבעיה שעומדת לפנינו היא קשה מאוד, רצינית, ואינה ניתנת לפתרון ברמה שלנו. אך בכל זאת היא עומדת ומתקרבת כאיום עלינו.

חוק השתוות הצורה לטבע שחכמת הקבלה מסבירה עליו, נראה כבלתי ניתן לביצוע: להיות בהרמוניה שלמה עם הטבע, כמו תאים בגוף בריא או כחלק ממערכת אינטגראלית אנלוגית, שבה כל הכניסות והיציאות, כל השרשראות והאלמנטים הפנימיים שלה, נמצאים באיזון מלא זה עם זה. לכן הבעיה נפתרת בצורה משולבת ובתוך כל המערכת בו זמנית.

מתוך השיעור הוירטואלי, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכול בסדר, חברים?
האנרגיה שתציל את העולם
השפעה – לחיות באחר

One comment

  1. ..רב..

    תודה על הרצאת בוקר נפלאה..

    נעלה נעלה ביחד נעלה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest