דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כדור מר או מתוק? – הבחירה שלכם

כדור מר או מתוק? – הבחירה שלכם

laitman_2008-11-14_7030.jpg

שאלה: האם אתה יכול לתאר לאדם הפשוט את התמונה האידיאלית, עד כמה יהיה לו טוב אם הוא יתחיל ללמוד בקורסים של החינוך האינטגרלי?

תשובתי: קודם כל, הקורס העיקרי שלנו כולל את ההסבר על כל האבולוציה של האנושות: לאן אנחנו מגיעים, מדוע עכשיו נוצר הצורך לפתור את האדם מעבודה מיותרת, הכישלון של המשך ההתפתחות האגואיסטית שממנו אנחנו נופלים. אנחנו התפתחנו כאילו בעקומה כלפי מעלה, ובמאה ה-20 התרחשה קפיצה מאוד חדה, הרגשנו פתאום עודף שובע, שכבר איננו רוצים יותר שום דבר ולא יודעים מה לעשות הלאה.

עכשיו ניצבות לפנינו שתי האפשרויות: נפילה למטה והתרסקות, או הקטנה הדרגתית של הצריכה שלנו והיפטרות מהמותרות והעודפים עד לרמה של צריכה חכמה, אך לא מתחת להכרחי.

כאשר אתה מסביר את כל הבעיות האלה, כולל בעיית האקולוגיה, הבעיה של משאבי כדור הארץ, על האין סופיות של האגו, אז האדם מתחיל להבין הכול – הוא רואה, שאין ברירה אחרת. היום, כאשר הוא קורא או שומע משהו על הבעיות באירופה או באמריקה, הוא מרגיש את חוסר המוצא הזה.

היום כל העולם המודרני, אמריקה, אירופה, סין, שלושת המדינות והיבשות הענקיות האלה נכנסות לכזה משבר, שאין ממנו מוצא. ובשום מקום בעולם אף אחד אינו יכול להתגאות בזה שהוא נמצא בצורת התפתחות הפוכה. כלומר, אנחנו רואים שאין דרך אחרת. אנחנו צריכים להראות לאדם את הצורך בדרך התפתחות שונה. היציאה מהמשבר היא רק ביתר אינטגרליות, בהידמות לטבע.

שאלה: אבל בכל זאת, כאשר אתה מדבר על אינטגרליות, צריך להמתיק את ההסבר הזה, לתת לאדם "סוכרייה"…

תשובתי: כל הדברים הכי נעימים, בריאים, שלמים, טובים, בטוחים, נובעים מהאיזון שלנו עם הטבע. היום הטבע מציע לנו רק תמונה אחת יחידה, התמונה של הקשר ההדדי האינטגרלי המלא בינינו ואיתו. אי ביצוע התנאים שהטבע מציב, יגרום לכך שאנחנו נרגיש השפעות שליליות ובלתי נעימות עד למלחמות ממש, השמדות, מגפות וכולי. לכן אין לנו ברירה אחרת. את כל זה אפשר להראות, להסביר.

העניין הוא, שלאנשים אין ברירה. תהליך הפצת חכמת הקבלה, שיטת ייצוב האינטגרלית של האדם, זהו תהליך ממושך. אנחנו צריכים לבצע אותו בסבלנות, בכל היבשות, ואז בהדרגה האנושות תראה את זה. זה יתרחש יחד עם המכות ההכרחיות, אחרת האנשים לא ישימו לב למה שאנחנו מציעים.

אבל איננו צריכים לחכות למכות. אנחנו צריכים, בהקדם ככל שניתן, להגיש ולקרב את התרופה לבני האדם. אבל אם הם לא ישימו לב אליה, אז תבוא מכה קטנה שאליה הם ישימו לב, ולא יידרשו מכות גדולות יותר.

מתוך שיחה מס' 14 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה
חוק ההרמוניה האוניברסלי
בלי ידע, אין אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest