דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כבר החזקתי את ההצלחה בידיים

כבר החזקתי את ההצלחה בידיים

שאלה: אם התלמיד הולך נגד רצון רבו והברז הרוחני נסגר אוטומטית, האם התלמיד מרגיש שהברז נסגר או שהוא נמצא באשליה שהברז עדיין פתוח והכול טוב?

תשובתי: יכולה להיות כזאת אשליה.

שאלה: אז מה כאן האינדיקציה?

תשובתי: זה צריך להיות ברור לו. יש כאלה שחושבים שהם נמצאים בקשר עם הבורא. הם לא שומעים, לא מבצעים את ההוראות של הרב, מסרבים אפילו לנסות, למשל איזו פעולה פשוטה שנוגעת להפצה, ומסתתרים מאחורי כל מיני חשבונות. כל החשבונות שלהם הם גשמיים, ולכן האדם אינו מסוגל לעשות אותם בצורה נכונה. יש לו הזדמנות לממש את הרצון של רבו, של המורה, אבל הוא אינו עושה זאת.

אפשר לומר שהוא לא הולך נגד, אבל אין לו קשר עם העליון. אני כבר לא מדבר על הקשר של "רוחא ברוחא", ו"פה אל פה", זה כבר דורש מסירות אמיתית. כאן יעזור רק מזל. אני מעיד על זה מניסיון אישי. נותנים לאדם כל כך הרבה אפשרויות לגלות ולרכוש את העולם הרוחני, להתקרב אל הבורא. אבל הוא לא מזהה את ההזדמנויות שלו ועובר לידן, כאילו מזלזל בהן. פשוט חסרה לו רגישות!

כאשר הוא מסתכל אחר כך לאחור על הדרך הזאת, מחְכּים במקצת ורוכש ניסיון, אז הוא נדהם ממה שהבורא עשה למענו. אני כבר החזקתי את ההצלחה בידיים, קיבלתי כזה טיפול, תמיכה והזדמנות לעשות את זה ואת זה ואת זה. כאלה הזדמנויות נפלאות בלתי חוזרות שפספסתי!

אחר כך שוב נותנים לנו הזדמנויות בגלגולים הבאים, במצבים הבאים, אבל באמת, כאן חשובה מאוד הקבוצה שתעזור לכל אחד, מפני שאף אחד אינו מוכן לבטל את עצמו בפני הרב, זה עד כדי כך זה קשה. בחיים החיצוניים הייתי מוותר בקלות, אפילו לאדם שבעיניי הוא לא חשוב בכלל. אבל כאן זה דורש מאמץ רב. ולכן ניתנה לי קבוצה שמחייבת אותי להעלות את החשיבות.

וכל זה חייב להיות לפי ידיעת החוקים הרוחניים, ולא מתוך הרצון "לעשות טובה", להיראות יפה, לאהוב או לא לאהוב. אנחנו צריכים באופן ישיר להתכלל במערכת, ולהיאחז בה כמו גלגלי שיניים ולהיות תואמים לה.

מה עוד אנחנו יכולים לעשות? לפי האופי שלי, אני הייתי סוגר את עצמי ביחידות. כך גם חשבתי לנהוג: להסתגר עם הספרים, להתעמק בחומר. לא חשבתי שיהיו לי תלמידים ואני אהיה קשור לבני אדם. אבל מאין ברירה…

מתוך שיעור בנושא "מורה דרך", 27.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
טיפשות ולא חינוך
ברז סגור מאי התאמת התכונות
אי הסכמה פנימית עם הרב מובילה לריחוק חיצוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest