דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "כבד את אביך ואת אמך"

"כבד את אביך ואת אמך"

"כבד את אביך ואת אמך למען יארכון ימיך על האדמה אשר יהוה אלהיך נתן לך." תורה, ספר "שמות", פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק י"ב.

שאלה: הדיבר "כבד את אביך ואת אמך" מתקבל על ידי האנושות פשוטו כמשמעו. איך אפשר להסביר אותו?

תשובתי: העניין הוא, ש"אביך" ו"אמך" המוזכרים בדיבר, אין להם שום קשר לאבא ואימא הגשמיים שלנו, אלה שייכים לשתי מערכות מיוחדות.

"אבא", זו תכונת "חכמה", שממנה נובע "אור החכמה", אור החיים. "אימא", זו תכונת ה"בינה", שמשם נובעות כל הדאגות. האורות האלה הפוכים ומנוגדים זה לזה ומשלימים בצורה הדדית זה את זה. האור של "אבא" הוא לבן, נותן לאדם שׂכל, גבורה, כוח. והאור של "אימא" נותן לו רכות, קשר, יחס נכון לאחרים. באור הזה יותר מתגלה האהבה, היכולת להרגיש את האחרים, וכולי.

"כבּד", זה אומר תסתכל, כיצד ב"אבא" וב"אימא" משתלבים נכון שני הכוחות האלה. הכוח של "אבא" והעדינות והאהבה של "אימא" נכנסים זה לתוך זה, ובצורה זהה, אתה צריך לעשות בתוכך אותו השילוב של התכונות.

"… למען יארכון ימיך על האדמה", זה מסמל, ששילוב כזה אתה צריך לעשות דווקא עם ה"אדמה", כלומר עם האגו שלך, עם הרצון שלך. אז אתה תוכל להתקיים עימו יחד בקלות.

בעיקרון, הכול מאוד פשוט. אנחנו צריכים להבין שכל זה שייך דווקא לטבע שלנו, ומספר על איך אנחנו צריכים לתקן אותו. על מה עוד אפשר לדבר? על החיים בעולם הזה? בכל מקרה הם מסתיימים. כאן מדובר על איך בזמן החיים כאן בעולם הזה, לעלות לדרגה הבאה ולהתחיל להתקיים במימד אחר לגמרי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 25.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המצווה המופשטת ביותר
זכור את יום השבת"
התוכנית הכללית וכל צעד שלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest