כאשר תתממש הנבואה

שאלה: בנביאים נאמר, שאם עָם ישראל יממש את התפקיד שלו, אז עמי העולם יישאו אותו על כתפיהם. אז למה אנחנו רואים שעָם ישראל מתנגד למשה שמממש את התפקיד שלו?

תשובתי: ישעיהו הנביא כותב, שאומות העולם יישאו את בני ישראל על כתפיהם לירושלים כדי לבנות את בית המקדש, אבל הכוונה היא למצב שבו עם ישראל כבר נמצא בחיבור. כלומר כבר ישנו עָם רוחני, שהופך לאור לכל הגויים.

אז עמי העולם מבינים, שעל ידי שיטת החיבור שנמצאת בעָם ישראל הם יכולים דרכו גם כן להתחבר עם כל האנושות ולבנות כלי, שנקרא "מלכות" המתוקנת. זה נקרא להגיע לירושלים ולבנות את בית המקדש.

זהו כלי של מלכות דאין סוף, שנעשה על ידי אומות העולם, כלומר רצונות שמצטרפים לעָם ישראל בדרגת דומם ושעוזרים לו בכל. זה נקרא לשאת את בני ישראל על כתפיהם.

להם עצמם אין "נקודה שבלב", ולכן הם נקראים "אומות העולם". אבל הם מתחברים, מפני שהם רואים בזה את ההזדמנות היחידה להצלה.

אבל הם מתחברים לעָם ישראל, ואילו היום אין כזה עָם. אנחנו עדיין לא הגענו למצב כזה. לאחר שאנחנו נתחבר בינינו בצורה רוחנית נטו: כל הקבוצות שלנו בעולם, כל אלה שהתעוררה בהם "נקודה שבלב", אז הנבואה הזאת תתגשם, ואפילו לפני כן, אני מקווה שאנחנו כבר נראה את המגמה הזאת.

לפי איך שהאנטישמיות בעולם גוברת, אפשר לומר שאנחנו צריכים להזדרז עם העבודה שלנו, ואז אנחנו נראה שעָם ישראל באמת יכול להתחבר ולהביא את הכלי לתיקון.

הקצב השלילי של התפתחות ישראל הוא כל כך גדול, שאם אנחנו נלך בקצב כזה אז בקרוב נוכל לראות חיבור של עם ישראל. כי הקו השלילי כבר מוכן ומתגבר בכל מקום, בכל העולם. ואילו אנחנו צריכים כנגד זה להפעיל כמה שיותר מהר את "קו ימין", כלומר להפיץ את שיטת החיבור כאמצעי הצלה.

בקרוב מאוד עָם ישראל ירגיש את הלחץ הזה: החל מהגבולות שלו והלאה מכל העולם. וכנגד זה, אנחנו חייבים להביא את הידיעה מדוע זה קורה: זה תואם לתוכנית ההתפתחות ואין לנו ברירה, אנחנו יכולים להתקיים רק בכזאת צורה של איחוד. כל השיטה הזאת מתחילה להתממש בחומר ובפועל.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 27.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אי אפשר לבנות "פרצוף רוחני" ללא איחוד העם
מסע של אדם בחיפוש אחר נשמתו
העבודה מוטלת עלינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest