דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר מתגלה ה"נקודה שבלב"

כאשר מתגלה ה"נקודה שבלב"

שאלה: איך אפשר לקבוע שלאדם זה או אחר, שלומד את השיטה האינטגרלית, התגלתה "נקודה שבלב"? לפי אילו סימנים? ולמה במקרה הזה צריך להוציא אותו מהקבוצה האינטגרלית?

תשובתי: כל עוד האדם נמצא במצב רגיל, כמו כל הקבוצה, אז אין שום בעיות. אבל ברגע שאתה רואה שהוא נמצא בירידה, אז צריך מייד לנקוט באמצעים.

אתה רואה שאדם לא יכול להבין מה קורה, כל העולם חשך בעדו, הוא מרגיש את עצמו מדוכא ואפילו לא יודע: "למה זה קורה איתי?". קשה מאוד להסתדר עם זה ולהתגבר על זה בפעם הראשונה. מייד נהייה לך מובן, שאצלו החלה ההתפתחות הרוחנית.

במקרה כזה, צריך להמתין: יכול להיות שהכול יחלוף מעצמו והוא ייצא מהמצב הזה. אני לא חושב שצריך מייד להוציא אותו מהקבוצה. תלוי איך הוא יפעל. אם הוא מתנתק ממה שמתרחש, אז זה יכול להשפיע על כל הקבוצה. אז אפשר להסביר את מצבו לכל שאר הקבוצה כמחלה זמנית וחולפת, כי הוא בעצמו גם כן לא מבין מה קורה איתו.

לאחר תקופת המתנה מסוימת ולאחר שעושים בירור על מצבו, כבר אפשר להחליט כיצד לנהוג עימו. בהחלט אפשרי וכדאי להמשיך ולהשאיר אותו בקבוצה הזאת, ויכול להיות שיתרחשו בו כאלה שינויים עמוקים שצריך להוציא אותו משם.

בתור התחלה צריך לתת לו לקרוא חומר שמותאם היטב מתוך השיטה שלנו, משהו מאוד רך, למשל, על כך שהבחירה החופשית נמצאת בקשר עם האחרים, והאדם יממש את עצמו בצורה כזאת.

שאלה: מה לעשות אם הוא, להיפך, ייכנס לביקורת פעילה ויתחיל למשוך את הקבוצה הצידה?

תשובתי: צריך להציע לקבוצה לברר את מצבו, לכלול אותו לתוכם בצורה אינטגרלית ולברר את השאלות שאותן הוא רוצה לשאול.

הקבוצה תתחיל לדון בינה לבין עצמה על השאלות שלו, מבלי לשים לב אליו. לא צריך להטריד אותו. שישמע ויסיק מסקנות.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על הגל של הבדלי התחושות
ההשפעה של יישום השיטה האינטגרלית
"נקודה שבלב" שלא הבשילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest