דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר משתנים סדרי העדיפויות

כאשר משתנים סדרי העדיפויות

שאלה: נניח, שהכוח האלטרואיסטי הפך לחלק אורגני של האדם ומתחיל להכתיב לו נורמות התנהגות חדשות. ומה אז? איך אדם כזה צריך להתנהג?

תשובתי: כאשר הכוח האלטרואיסטי מתחיל לדבר באדם, הוא נוהג בהתאם אליו. באותה המידה שבה הוא יממש את עצמו באדם, במידה הזאת הוא יתנהג. הוא הופך להיות איכותית טוב יותר: יותר ישר וכן, יותר אוהד וסימפטי, עוזר באופן פעיל לכולם.

שאלה: בעולם שלנו יהיה קשה מאוד לאנשים כאלה.

תשובתי: אני לא יודע. אני אישית לא מרגיש את זה.

ודאי שאדם כזה לא ישתתף במזימות מלוכלכות, בתככים בעבודה, לא ירדוף אחרי הון. סדרי העדיפויות ישתנו אצלו.

נניח, שנחוצה לו התקדמות בקריירה לצורך איזה שהם הישגים שלו, כמדען, כמומחה, אז הוא יעסוק בזה. אבל אם זה לא מעניין אותו, הוא לא יטפס בסולם הקריירה על חשבון האחרים.

האדם לא הופך ל"קרקר יבש". הוא חי חיים מלאים, אבל יחד עם זה מביט על העולם בעיניים אחרות לגמרי. מבחוץ הוא נראה כאדם רגוע, מאוזן, אינטליגנטי, אדיב וידידותי, בעוד שבפנים מתרחשים בו שינויים אינטנסיביים שאינם נראים לסובבים אותו.

לאט לאט מתחיל להתגלות לו הקשר ההדדי בין בני האדם שנקרא "העולם העליון". הוא מתחיל לראות את המערכת של הקשרים שלנו שנמצאת בינינו ומתנהג בהתאם לזה. לכן, לא יכול להיות כאן שום עימות עם החברה, כי הוא מהווה את המרכיב המועיל ביותר של החברה.

מי יכול לחלוק עליו, מי יכול להיות מכוון נגדו? השדה החיצוני שמורכב משני כוחות וכבר פועל בתוכו אף פעם לא יעשה כך שיהיה לו רע. להיפך, הוא נמצא בהשתוות, בהידמות, בקשר הדדי, בהרמוניה עם הטבע.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 26.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חבר פעיל של החברה
צורך דחוף בתקשורת
בבית טוב, אבל בחברה טוב יותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest