דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר תסתיימנה העליות והירידות שלך

כאשר תסתיימנה העליות והירידות שלך

כתוב: "ויהיו בעיניך כחדשים", כל פעם, כל רגע, שכביכול לא נבדלים מהקודמים. כי בזמן הירידה אנחנו לא מרגישים שום חידוש. נדמה לנו, שאנחנו כבר עברנו את כל המצבים האלה וצברנו ניסיון.

ולאחר הירידות באות העליות, שגם הן כביכול אינן נבדלות זו מזו. אנחנו עולים ויורדים, עולים ויורדים, אבל בינתיים לא מרגישים שוני בין המצבים החוזרים. נשאר רק להאמין שהשינויים מתרחשים וכל פעם נפתח לנו חלל חדש, רצונות חדשים, שבהם אנחנו בינתיים לא מרגישים שום אבחנות מיוחדות, אלא רק ריקנות.

וזה מאוד מכביד עלינו, נדמה לנו ששוב הגיעה ירידה, שלא משמחת אותנו ולא גורמת להתלהבות. וזה לא טוב, כי אנחנו לא מודים על הרע כמו על הטוב!

אחר כך מגיעה עלייה ומופיעות איזה שהן הרגשות חדשות, אבל הן שוב מתחלפות בירידה. עדיין קשה לנו לראות את הדברים האלה של העליות והירידות האין סופיות כתהליך הדרגתי הגיוני מתקדם, שמוביל אותנו לגמר התיקון.

היחס שלנו נשאר לא נכון, עד שאנחנו נרכוש את תכונת ההשפעה. כי עכשיו היחס הזה הוא אגואיסטי, ואנחנו לא רואים שום תועלת בירידות. ואפילו בעליות, כי לאחריהן אנחנו שוב נועדנו לרדת ולאבד את כל מה שהושג. העליות מתחלפות בירידות ולא רואים לזה סוף.

האדם לאט לאט מתרגל לזה, כמו לכל שאר התענוגים של העולם הזה ורואה, שאין בזה שום דבר מיוחד. כן, הוא קיבל תענוג לזמן מה: לערב אחד, לכמה שעות, או אפילו לשבוע שבועיים, אבל אחר כך זה בכל זאת הסתיים! לכן הוא כבר לא משתוקק להחזיר את המצב הזה, כי הוא הופך להיות לבעל ניסיון, "חכם", ומסתכל על הכול בצורה יותר החלטית.

אבל זה מפני שבינתיים הוא לא רכש את תכונת ההשפעה. כי כל התענוגים שמורגשים בתוך הרצון לקבל מייד כבים. לכן האדם מתרגל אליהם, מתאכזב בהדרגה, מזדקן ומת מזה שכבר לא נשאר שום דבר שמביא לו הנאה.

העבודה הרוחנית היא הפוכה לגמרי, היא מעלה אותנו למעלה מהירידות והעליות. אנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה, ואם על ידי העליות והירידות שלנו יכולים ישר עכשיו להשפיע נחת רוח לבורא, אז בשבילנו כל עלייה וירידה מקבלות ערך עצום. אנחנו מאוד שמחים שנמצאים בהן ולא משנה לנו איך יהיה המצב עצמו, אם על ידו אנחנו נוכל לשמח את הבורא.

לכן העיקר זה, לרכוש מעל כל העליות והירידות את תכונת ההשפעה. והן לא תסתיימנה עד שלא נרכוש את תכונת ההשפעה במלואה! זה נקרא שאנחנו סיימנו את התיקון שלנו. כלומר, לא העליות והירידות עצמן הן החשובות, אלא איך אנחנו נוכל לרכוש על פניהן את תכונת ההשפעה.

מתוך ההכנה לשיעור, 25.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דרך חלקה בלי עליות וירידות
שמחת השחרור
אל תסיח את דעתך בסיבובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest