דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר התוצאה הסופית אינה נראית

כאשר התוצאה הסופית אינה נראית

"ומסיבה זו, כאשר אנו טועמים טעם מר בפרי בתחילת גידולו, אין הדבר נידון אצלנו כמציאת מום ודופי בפרי. משום שכולנו יודעים את הסיבה, והיא, שהפרי עדיין לא גמר תהליך ההתפתחות בשלמותו. וכן ביתר הפרטים של המציאות: כאשר איזה פרט נראה לנו רע ומזיק, הנה אין זה אלא עדות עצמית של אותו הפרט, שהוא עדיין שרוי בשלב מעבר, בתהליך ההתפתחות שלו. לכן אין לנו להחליט כי רע הוא, ואין להטיל בו דופי, כי לא מחכמה היא. (בעל הסולם, "השלום בעולם").

איננו יכולים לומר על שום חפץ או תופעה של הטבע, אם הם רעים או טובים, מפני שאיננו יודעים את מצבם הסופי ולשם מה הם מיועדים. אם נסתכל על הרך הנולד, לְמה הוא מיועד ומה הוא מסוגל, או על כל מיני כוחות של הטבע, נראה שבאובייקט המתחיל את התפתחותו, אין שום דבר שאפשר לשבח, להעריך בצורה נכונה, אלא הכול תלוי בהמשך התפתחותו.

לכן בשום אופן איננו יכולים להתייחס לבחינות הביניים בהתפתחות של משהו או מישהו, אלא רק לתוצאה הסופית שלו. אבל מאחר ואיננו רואים את התוצאה הזאת, עלינו פשוט להפסיק לדבר על משהו מושלם, מפני שאיננו רואים זאת בשום דבר. אנחנו אפילו לא יודעים מה זאת שלמות, מפני שאנחנו עצמנו לא מושלמים. לכן איננו יכולים להסיק מסקנות כלשהן, תוצאות, סיכומים על מה שמתרחש בטבע, איתנו ובכל מה שקיים.

אנחנו יכולים רק לעזור לעצמנו להאיץ את ההתפתחות שלנו, ובכך להאיץ את ההתפתחות של כל הטבע. אז נראה את המצב ה"סגור", המושלם והסופי. לכן לא יהיה שלום בעולם עד שנשיג את סוף הבריאה, את סוף  ההתפתחות שלנו.  במצבי ביניים של ההתפתחות, עלינו להבין עד כמה אנחנו לא מושלמים, ולא יכולים לקבוע שום דבר בצורה נכונה. לכן עלינו להיות מוכנים לתפוס את העולם כפי שהוא, ולהחשיב אותו בכל מצב כמושלם, מפני שהוא נובע מהבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest