דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר הספר קורא אותך

כאשר הספר קורא אותך

שאלה: לְמה אנחנו צריכים לחכות ולצפות מספר הזוהר בזמן השיעור?

תשובתי: אני לא מכיר ספר יותר ציורי, יפה ורומנטי מספר הזוהר. הוא תופס את כל התכונות והרגשות של האדם ומנגן על המיתרים שלהם.

יש סוגי ספרוּת שונים: פואמות, רומנים, ספרי היסטוריה, ספרי מדע. אבל אין בכוחם של הכותבים שלהם להביע משהו יותר מאשר הרמה הגשמית המאוד מוגבלת שלנו, וגם אין זה בכוחם. והמילים שלנו גם כן אינן מסוגלות להעביר משהו אחר.

אבל כאשר אתה, בזמן קריאת הזוהר, מסדר את הפנימיות שלך, בהתאם למה שהספר אומר, אז הספר פותח לך את הדלת לתוך עצמך. ושם, עמוק בפנים, הוא נותן לך חיים, מצייר ציור, נותן הדגמה של מה שכתוב במילים ובאותיות שלו.

שום דבר במציאות אינו משתווה לספר הזוהר, שום דבר אינו עולה לאותו הגובה של האמנות שבה הוא נכתב. הספר "שמעתי" עושה לך משהו בפנים, "תלמוד עשר הספירות", הגמרא, גם כן עושים בך איזה שהן פעולות מסוימות. אפשר גם לקרוא "שולחן ערוך" ואתה תוכל להרגיש גם כן תנועות פנימיות בהתאם לשיתוף פעולה הדדי בין "אורות" ו"כלים". אבל כל זה "פרוזה" לעומת הזוהר, לעומת ה"ליריקה" שלו שמהולה ברגש נעלה.

ובעל הסולם עם הפירוש שלו, נכנס לתוך הזרימה של הזוהר, מתחבר לנשמות שכתבו אותו. כאשר קראתי את פירוש "הסולם", הרגשתי יותר ויותר בבירור שזו תוצאה מהעבודה של כל עשרת הכותבים של הזוהר, וזה רק מתבטא דרך בעל הסולם בימינו. הם כאילו שרים במקהלה, בקפלה, משלימים וממשיכים זה את זה, וכל אחד ממשיך את הצלילים ומכניס את התווים שלו בדיוק איפה שנדרש.

זה נקרא ספר אמיתי, גילוי רוחני בתוך האדם. הספר מכין את האדם, מכוון, מסדר וממלא אותו. הוא עושה הכול, והאדם רק מרגיש את התוצאה של מה שהספר עושה בו.

הספר מפעיל את האדם ומעביר אותו דרך סדרה של מצבים. חוץ ממנו אתה לא צריך כלום. הוא נפתח בך, משנה אותך, ומוביל אותך קדימה. כל חלקי המחזה שאתה מרגיש בתוכך, זה נקרא "ספר". זה לא איזה שהם דפים שהודפסו בבית דפוס.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוחו של ספר הזוהר
מפתחות לספר הזוהר
הספר העיקרי בחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest