דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כאשר המקורות יתפשטו החוצה

כאשר המקורות יתפשטו החוצה

אנחנו צריכים כל הזמן לדאוג לאיחוד שהושג, ל"כדור הפטל". ואנחנו מסוגלים להחזיק מעמד בכוחות עצמנו למשך זמן מסוים, בכך שמחפשים בינינו אפשרות לשינויים, התחדשויות לאיחוד שלנו. אבל זה אפשרי רק לרגע קצר, שמספיק כדי להבין שאנחנו חייבים כאן גורם חיצון.

הגורם החיצון, זו האנושות כולה. אם אנחנו רוצים לשמור על "כדור הפטל", על הקשר שלנו עם הבורא, אז אנחנו חייבים להתפשט החוצה לעולם החיצוני.

ישנה אגדה, שהבעל שם טוב קיבל כזאת תשובה מלמעלה על השאלה "מתי יבוא המשיח?": "בעת שיָפוּצוּ מַעְיְנֹתֶיךָ חוּצָה". כלומר כל הייעוד שלנו זה להחזיק את הקשר שלנו עם הבורא, ואנחנו זקוקים לאנשים חיצוניים לא כדי להחזיק ולשמור על "כדור הפטל", על האיחוד שלנו, אלא אנחנו צריכים את "כדור הפטל" הזה ואת עצמנו כדי לשרת את הקהל החיצון. כלומר אנחנו לא משתמשים בקהל החיצון כדי להחזיק את "כדור הפטל", אלא מחזיקים את "כדור הפטל" ואת עצמנו כדי לשרת את הקהל החיצון.

אלה אבחנות מאוד חשובות. במילים הן נראות פשוטות, מובנות וסמוכות זו לזו, אולם למעשה, זה לא כל כך פשוט. כך אנחנו בהדרגה מתחילים לראות את האינטגרליות, הגלובליות, הקשרים, האיחוד, הערבות ששורים בכל הטבע.

אנחנו מגלים, שכל הדרגות של העולם הגשמי: הטבע הדומם, הצומח והחי, שקודם לא לקחנו אותם בחשבון, הם למעשה נכללים במכלול אחד שלם. כל היקום, כל המציאות שמורגשת על ידינו, כל העולם הפנימי שלנו והמגע שלנו עם הבורא, מתחברים למערכת אחת. כך אנחנו מגיעים להבנת העולם האינטגרלי.

בשלב הרביעי הזה של הדרך שלנו אנחנו מתחילים לברר ולקבוע, עד כמה שאנחנו צריכים את הקהל הרחב, שבלעדיו לא יכולים לעשות נחת רוח לבורא, ועד כמה שהבורא לא רוצה אותנו, אלא דווקא באותו המעגל החיצוני של הקהל הרחב, בכל האנושות. כך אנחנו משיגים את התפקיד ואת הייעוד שלנו. אנחנו צריכים להיעלם, זהו התפקיד של "ממלכת כוהנים", שאנחנו לא קיימים בפני עצמנו, אלא משרתים את הקהל הרחב, את כל האנושות ואת הבורא. ובזה אנחנו רואים את תפקידנו הנעלה.

אין לנו שום חלק לא בזה ולא בזה, אלא אנחנו רק מקשרים ביניהם כצינור מעבר. וזה טוב, כי בזה אנחנו באמת יכולים להיות הכי קרובים לטבע של הבורא.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 07.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כי אתם המעט מכל העמים
לסלול את הדרך וללכת בה, זה לא אותו הדבר
אנחנו ויתר העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest